A Breuerpress és a HetiTV hírei héberül

A Breuerpress és a HetiTV hírei héberül

    יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל והקורבנות של פיגועי הטרור החל ביום ראשון בערב. בתחילת ההנצחה ביום ראשון בערב בשעה 8 בערב וביום שני ב- 11 בבוקר, הצביעו שתי צפירות על ראשיתו שליום  הזיכרון הרשמי בכל רחבי הארץ. יום הזיכרון נערך לראשונה על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון דאז, דוד בן גוריון, ב -1951, ביום ד ‘באייר, יום לפני יום העצמאות, שמתחיל מיד לאחר מכן, השנה ביום שני בערב. יום העצמאות של מדינת ישראל, שנוסדה ב -1948, נחגג   בכל רחבי הארץ באירועים שונים ובזיקוקים.

ישראל סגרה את מעברי הגבול עם הגדה המערבית ורצועת עזה כדי למנוע פיגוע אפשרי במהלך אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות. הסגר, שהוא הנוהל הרגיל לפני החגים הישראליים והיהודיים הגדולים, החל במוצאי שבת ויימשך עד יום שלישי בלילה. הכניסה והיציאה מהגדה המערבית ועזה תהיה אסורה בתקופה זו, והמעבר יותר רק במקרים של „מקרים הומניטאריים, רפואיים או חריגים”. עם זאת, יש לבקש היתר מיוחד מהרשויות.

יום הפועלים נחגג לראשונה ב -1 במאי 1890, כלומר לפני 127 שנה, והוא נחגג כבר למעלה ממאה שנה על ידי עובדים ברחבי העולם. החל משנות התשעים, עם נפילת הבלוק הסוציאליסטי, הוא הפך ליום של סולידריות עם הפועלים. בערים הגדולות האיגודים המקצועיים בעולם מארגנים אירועים שבהם הם מתמקדים על הגנת זכויות העובדים, שכר מקובל ופנסיה, ושימור מקומות עבודה.

לדברי ראש ממשלת בריטניה תרזה מאי, לונדון מתעקשת להבטיח את זכויותיהם של אזרחי האיחוד האירופי הזרים החיים בבריטניה על בסיס הדדי. כראש ממשלת בריטניה, מאי רואה את זה חשוב לטפל בבריטים החיים ב-27 המדינות האחרות של האיחוד האירופי. הממשלה רוצה לשמור על זכויותיהם של אזרחים של מדינות אחרות באיחוד האירופי המתגוררים בבריטניה בתקופה שלאחר היציאה מהאיחוד, אך גם רואה צורך ליישם את עקרון ההדדיות, כלומר כי המדינות החברות באיחוד האירופי יבטיחו גם הם את זכויותיהם של אזרחי בריטניה המתגוררים אצלם.

Valtteri Bottas  הנהג הפיני של מרצדס ניצח במרוץ הראשון שלו ביום ראשון בתחרות הגרנד פרי של הפורמולה אחת בסוצ’י. אלוף העולם ארבע פעמים סבסטיאן Vettel , הנהג הגרמני של פרארי הגיע השני, והעל את היתרון שלו לעומת לואיס המילטון שהגיע הרביעי. המילטון הבריטי זכה שלוש פעמים עבור בצבעי מרצדס. קימי Raikkönen שכמו בוטאס גם הוא מפינלנד, הגיע השלישי.

ביום שלישי אנחנו יכולים לצפות ליום מעונן, עם ממטרים ברחבי הונגריה, ואפילו סופות רעמים בצפון-מזרח. ממערב לדנובה הרוח פונה לכיוון צפון-מערב. אנחנו יכולים לצפות בין 7 ל -13 מעלות בבוקר, עם 17-25 מעלות במהלך היום.