Drámai mértékben rosszabbodott Simon Peresz volt izraeli államfő egészségi állapota

Drámai mértékben rosszabbodott Simon Peresz volt izraeli államfő egészségi állapotaperess
Drámai mértékű romlás következett be a két hete súlyos agyvérzésen átesett, kilencvenhárom éves Simon Peresz volt izraeli államfő, Nobel-békedíjas politikus egészségi állapotában .

Visszafordíthatatlan rosszabbodás történt Izrael 2014-ben visszavonult kilencedik államelnökének neurológiai állapotában, akit egy Tel-Aviv melletti kórház intenzív osztályán ápolnak.
Az orvosok attól tartanak, hogy szervezetében sorra felmondják a szolgálatot életfontosságú szervei. Az utóbbi órákban nehezen lélegzik, a veséje is egyre kevésbé működik, és más mutatói is folyamatosan romlanak.
Pereszt két hete lélegeztető gépen tartják, de állapotát sikerült stabilizálni, és az agyvérzése utáni válságos napot követően enyhe javulást észleltek az orvosok, noha öntudatát nem nyerte vissza teljes egészében.
Peresz az év eleje óta szenvedett kisebb-nagyobb egészségi problémákban. Januárban enyhe szívinfarktuson esett át, amelyet ezt követően szívkatéterezéssel gyógyítottak. Tavasszal több alkalommal is kórházba szállították szívproblémák miatt, amelyek ellen nyáron vérhígító szedését írták elő az orvosok. Valószínűleg ez a gyógyszer is felelős agyvérzéséért.

בשל החמרה במצבו: בני משפחתו של פרס ויועציו נקראו להיפרד ממנובמצבו של הנשיא התשיעי שמעון פרס שמאושפז בשבועיים האחרונים בבית החולים שיבא שבתל השומר, חלה הידרדרות משמעותית. על פי ההערכות, מצבו הנוירולוגי של פרס בלתי הפיך והחשש הוא שיגיע לקריסת מערכותרותם אליזרעעדכון אחרון:  27.09.16 , 17:38 הנשיא התשיעי פרס. החמרה דרמטית במצבו (צילום: אלכס קולומויסקי)הנשיא התשיעי פרס. החמרה דרמטית במצבו(צילום: אלכס קולומויסקי)

שבועיים אחרי אשפוזו בבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שלקה באירוע מוחי, חלה היום (ג’) החמרה דרמטית במצבו של הנשיא לשעבר שמעון פרס. על פי ההערכות, מצבו הנוירולוגי בלתי הפיך והחשש הוא שיגיע לקריסת מערכות. הצוות הרפואי הזמין את בני משפחתו ויועציו של פרס להיפרד ממנו.

 

אחרי חשש משמעותי לחייו בלילה הראשון אחרי האירוע, בימים הראשונים שלאחר האשפוז חל שיפור מסוים במצבו של פרס והוא הוגדר יציב. „הוא קצת יותר ערני, אנחנו מתרשמים שמצבו הנוירולוגי קצת יותר טוב”, נמסר אז מבית החולים – אבל מאז מצבו של פרס בן ה-93 הידרדר.

 

הודעת המשפחה, ביום אשפוזו של פרס צילום: אסף מגל

במהלך האשפוז הגיע לבית החולים גם הנשיא הנוכחי ראובן ריבלין. „פרס נוכח כל כך. הוא איש שנמצא בכל מקום בארץ ומעורב בכל נושא. באתי לחזק את המשפחה. כולנו תקווה שנראה את הנשיא התשיעי מחלים”, אמר. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם רופאיו של פרס ועם קרוביו וביקש לחזק את ידם: „התרשמתי שיש פה צוות יוצא מן הכלל שמטפל באדם יוצא מן הכלל”.

 

פרס פונה כאמור לפני שבועיים לבית החולים שיבא לאחר שחש ברע, וכמה שעות לאחר מכן לקה באירוע מוחי. בבדיקת הדימות הראשונה שנערכה לו עוד כשהיה בהכרה, אובחן כי הוא סובל מדימום מוחי משמעותי.

 

חמי פרס, בנו של הנשיא לשעבר, אמר עם אשפוז אביו כי „אלה שעות לא קלות שעוברות עליי ועל בני משפחתי. אבא שלי עבר היום כמו ששמעתם אירוע לא פשוט, ואני רוצה להודות לצוות הרופאים של תל השומר שבודק אותו ומתייעץ בעומק רב, יחד עם בני המשפחה. נידרש לקבל החלטות בהמשך, הכול תלוי כמובן לאן הדברים יתפתחו”.

 

 

הבן אמר עוד כי „אנחנו מקבלים הרבה הודעות מהארץ ומחו”ל מכל האנשים שמכירים ויודעים על האיש, והם רבים ועוטפים אותנו בדאגה. אני רוצה למסור לכל מי ששולח לנו הודעות, לא היה דבר יותר יקר לאבא שלי מעם ישראל, מהאנשים, אני מאמין. אבא שלי הוא איש מיוחד במינו, אני שומר על אופטימיות. השעות האלה לא פשוטות, שכל מי שמתפלל שימשיך להתפלל איתנו, אנחנו מודים לכולם על האהבה”.