Tel-Avivban a toronydaru rádőlt egy épületre a sebesültek száma kilenc

Összedőlt egy toronydaru Tel Avivban. A toronydaru rádőlt egy épületre, ami az első hírek szerint szintén összeomlott. A mentőszolgálatoknak kiadták a legmagasabb szintű riasztást.

נפגעים ונעדרים בקריסת מנוף וחניון תת קרקעי באתר בנייהמנוף שקרס באתר בנייה ברמת החייל הביא ככל הנראה להתמוטטות חניון תת-קרקעי בן כמה קומות. עשרות מוגדרים נעדרים. אדם אחד נפצע קשה ו-5 קל. חשש לקריסת חלקים נוספים באתר. דובר הכיבוי: „אנשים קבורים מתחת לחול”. כוחות חילוץ של פיקוד העורף הוקפצואלי סניור, איתי בלומנטל, יואב זיתון והילה ציאוןפורסם:  05.09.16 , 11:32

 

 

 

שידור חי מאולפן ynet

 

 

צוותי חילוץ והצלה הוזעקו הבוקר (יום ב’) לרחוב הברזל ברמת החייל בתל אביב בעקבות התמוטטות חניון תת-קרקעי כתוצאה מקריסת מנוף במבנה באתר בנייה. צוותים של מגן דוד אדום העניקו טיפול ראשוני לאדם אחד שנפגע באורח קשה ולעוד חמישה פצועים במצב קל. הפצוע קשה פונה לבית החולים איכילוב בעיר, שני פצועים קל פונו לבית החולים שיבא בתל השומר ושלושה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. במד”א העריכו כי במקום ישנם לפחות 30 נפגעים וכי ישנם עוד נעדרים כתוצאה מהקריסה. צפו במשדר מיוחד מאולפן ynet.

 

צוותי כיבוי וכוחות משטרה הגיעו אף הם לזירה ומסייעים בפעולות החילוץ. גם צוותים של פיקוד העורף, ובכללם כוחות מיחידת החילוץ הארצית, הוזעקו לזירה.

 

שניות לאחר קריסת המנוף בתל אביב

by

 

יורם לוי, דובר כבאות ארצית, עדכן כי „יש אנשים שקבורים מתחת לחול, הקפצנו את כל הצוותים האפשריים, יותר מ-60 לוחמי אש הגיעו למקום. התחלנו בעבודה ידנית. ביקשנו עזרה של פיקוד העורף לנוכח האירוע. הייתה לנו קריסה של בית בעכו לפני כמה שנים ולקח הרבה זמן לפנות את המקום”.

 

דובר המשטרה אמר במשדר המיוחד של אולפן ynet כי „כמה קומות של המבנה קרסו, קיימת סכנת קריסה נוספת, גם של המבנה וגם שטח מסביב בעקבות הפיר שנוצר מהקריסה”. עוד אמרו במשטרה כי „כלל האזרחים והסקרים מתבקשים לפנות את האזור ולאפשר לכוחות הביטחון וההצלה לפעול ללא הפרעה. כמו כן קיימת סכנה שחלקים נוספים של המבנה ימשיכו לקרוס”.

 

 (צילום: יוחאי שגב)(צילום: יוחאי שגב)
 (צילום: יוחאי שגב)(צילום: יוחאי שגב)
 (צילום: אולה גורבטי)(צילום: אולה גורבטי)
 (צילום: אולה גורבטי)(צילום: אולה גורבטי)

 

באתר הבנייה, שמוקם על ידי החברות אפריקה ישראל ודניה סיבוס, התבצעו עבודות עבור חניון שנבנה עבור חברת אחוזת חוף, חברה בת של עיריית תל אביב. לפי עיריית תל אביב-יפו, החניון אמור היה להבינות בארבעה מפלסים בשטח של כ-17 אלף מ”ר. עוד צוין כי הפרויקט החל להתבצע בנובמבר 2014 וכי הוא היה אמור להסתיים בתחילת 2017.

 (צילום: אולה גורבטי)(צילום: אולה גורבטי)
 (צילום: אולה גורבטי)(צילום: אולה גורבטי)
 (צילום: אולה גורבטי)(צילום: אולה גורבטי) ()
 (צילום: שי פתחוב)(צילום: שי פתחוב)
 (צילום: דוברות איכילוב)(צילום: דוברות איכילוב)
 (צילום: דנה קופל)(צילום: דנה קופל)
 ()