Ankarai terrortámadás: 27 ember vesz­tette éle­tét és 75-en meg­se­be­sül­tek.

Po­kol­gép rob­bant Tö­rök­or­szág fő­vá­ro­sá­ban, ren­ge­teg ha­lott!

Egy gép­ko­csi rob­bant fel, azon­nal le­zár­ták a kör­nyé­ket és el­kezd­ték a men­tést. 27 ember vesz­tette éle­tét és leg­alább 75-en meg­se­be­sül­tek.

27 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת באנקרה
המכונית התנגשה באוטובוס בפארק ליד משרדי ממשלה. עוד 75 נפצעו, דיווחים גם על ירי ועשן שנראה למרחקים. לאחרונה ספגה טורקיה של ארדואן פיגועים רבים, והאשימה את הכורדים ודאעש. שעה קלה לפני כן: מתקפת טרור רצחנית במלונות של תיירים מערביים בחוף השנהב

רגע הפיצוץ בטורקיה

לפחות 27 בני אדם נרצחו הערב (יום א’) ועוד 75 נפצעו בפיגוע באנקרה, בירת טורקיה. הדיו של הפיצוץ נשמעו היטב ברחבי העיר, ותושבים באזור דיווחו כי מיד אחריו הם שמעו גם קולות ירי. גורם ביטחוני טורקי אמר כי מחקירה ראשונית עולה כי האחראית לפיגוע היא המחתרת הכורדית.

אמבולנסים חשו לזירת הפיצוץ ועשן היתמר ממנה ונראה עד למרחק של שני קילומטרים וחצי משם. הפיצוץ אירע ליד פארק גוּבן, שנמצא בסמוך לתחנה מרכזית גדולה, ולפי עדויות הוא אירע כשמכונית תופת התנגשה במכוון באוטובוס. מדווחים כי באזור הפיצוץ שוכנים משרדי ממשלה.

זירת הפיגוע באנקרה הערב

האוטובוס המפויח שבו התנגשה מכונית תופת (צילום: EPA)

האוטובוס המפויח שבו התנגשה מכונית תופת(צילום: EPA)

 (צילום: EPA)

(צילום: EPA)
 (צילום: רויטרס)

(צילום: רויטרס)
 (צילום: רויטרס)

(צילום: רויטרס)

הפיצוץ הזה אירע שעה קלה אחרי מתקפת טרור בחוף השנהב, שנושאת את סימני ההיכר של דאעש. במתקפת הטרור שם פשטו שישה מחבלים על חוף ושלושה מלונות בעיירת נופש שאליה נוהגים להגיע תיירים מערביים, ורצחו לפחות 12 בני אדם – בהם ארבעה תיירים אירופים. הם ירו ברובי קלצ’ניקוב והשתמשו ברימוני יד. בנרצחים כנראה גם ילד בן פחות מחמש.

טורקיה התמודדה בשנה האחרונה עם סדרה של פיגועי תופת גדולים שבכל אחד מהם נרצחו עשרות בני אדם. בחודש שעבר נהרגו כ-30 בני אדם ויותר מ-60 נפצעו בפיצוץ מכונית תופת בלב אנקרה, ואז הטילה טורקיה את האחריות על מיליציות כורדיות.

מתקפת הטרור הערב בחוף השנהב

תמונות שהעלו גולשים לטוויטר מזירת הפיצוץ באנקרה ()

תמונות שהעלו גולשים לטוויטר מזירת הפיצוץ באנקרה
 ()

 ()

 ()

בחודש אוקטובר נהרגו יותר מ-100 איש בפיצוץ שתי מכוניות תופת בעצרת פרו-כורדית מחוץ לתחנת הרכבת הראשית של אנקרה. אז הטילו שלטונות טורקיה את האחריות על דאעש.

טורקיה נמצאת בתקופה ביטחונית רגישה למדי: בקיץ קרסו שיחות השלום עם המורדים הכורדים, ובחודש דצמבר פתחו כוחות

הביטחון במבצע רחב נגד המורדים בדרום מזרח המדינה. בנוסף לוקחת טורקיה חלק במאמצים להביס את דאעש בסוריה, שם היא הפגיזה לאחרונה גם עמדות של המחתרת הכורדית.

Forrás: www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4777917,00.html