81 sebesült áldozata van az Ankara kormányzati negyedében történt szerdai öngyilkos merényletnek – közölte csütörtökön a török egészségügyi minisztérium.

JÓVAL TÖBB ANKARAI SEBESÜLTRŐL SZÁMOLTAK BE TÖRÖKORSZÁGBAN

Az Ankara kormányzati negyedében történt szerdai öngyilkos merényletnek , 81 sebesült áldozata van.
טורקיה על הפיגוע: אסד אחראי, 70 כורדים נהרגו בתקיפות
אף שהמחתרת הכורדית לא נטלה אחריות לפיגוע באנקרה, מטוסיו של ארדואן הפציצו מחנות של הארגון בעיראק. ראש הממשלה דבוטאולו תקף את סוריה בשל תמיכתה בכורדים ודיווח כי מפקדים בכירים ב-PKK נהרגו בתקיפות התגובה. הבוקר דווח כי המחבל הוא תושב סוריה שנרשם במדינה כפליט

 

 

28 הרוגים בפיגוע בבירת טורקיה

לא מבזבזים זמן: אמצעי תקשורת שונים בטורקיה דיווחו הבוקר (ה’) כי מטוסי קרב של הצבא הטורקי תקפו מטרות של המחתרת הכורדית בצפון עיראק אתמול בערב בעקבות הפיגוע הקשה באנקרה שהביא למותם של לפחות 28 בני אדם ולפציעתם של עשרות רבות. ראש הממשלה הטורקי, אחמט דבוטאולו, תקף הבוקר את משטרו של הנשיא הסורי בשאר אסד ואמר כי הוא אחראי לא פחות לפיגוע בשל תמיכתו במאבק הכורדים.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

דבוטאולו אמר כי כ-70 לוחמי המחתרת הכורדית נהרגו בתקיפות של חיל האוויר הטורקי, בהם מפקדים בכירים. הארגון, שאנקרה הכריזה עליו כבלתי חוקי, לא נטל אחריות לפיגוע. כמו כן דווח הבוקר כי המחבל שהפעיל את המטען העוצמתי הוא תושב סוריה שנכנס למדינה ונרשם כפליט.

ראש הממשלה דבוטאולו: "אסד אחראי בדיוק כמו הכורדים" (צילום: AP)

ראש הממשלה דבוטאולו: „אסד אחראי בדיוק כמו הכורדים”(צילום: AP)
הפיגוע אתמול בלב אנקרה (צילום: AFP)

הפיגוע אתמול בלב אנקרה(צילום: AFP)

פיצוץ נוסף אירע הבוקר בסמוך לשיירה צבאית טורקיה בדרום-מזרח המדינה בעיירה הכורדית הגדולה ביותר באזור – דיארבקיר. על פי דיווחים ראשוניים, במקום ישנם שבעה הרוגים. גורם בכיר בארגון PKK מסר הבוקר כי הוא לא יודע מי עומד מאחורי הפיגועים, אך כי ייתכן כי הם בוצעו בתגובה „לטבח בכורדיסטן”, כך דיווחה סוכנות הידיעות הכורדית „פיראט”.

 

דבוטאולו מסר במסיבת עיתונאים רשמית הבוקר כי כ-70 לוחמי PKK נהרגו בתקיפות חיל האוויר הטורקי בצפון עיראק אמש בשני מחנות שונים, ובהם כאמור גם מפקדים בכירים. הוא הוסיך כי תשעה בני אדם נעצרו בחשד לסיוע לביצוע הפיגוע הקשה, וקרא לבנות בריתה של טורקיה להפסיק כל תמיכה בארגונים הכורדים השונים.

 (צילום: EPA)

(צילום: EPA)
 (צילום: EPA)

(צילום: EPA)

מכונית התופת שהביאה לפיצוץ האדיר בלב אנקרה התפוצצה ליד אוטובוסים שהסיעו חיילים והמתינו ברמזור. שני אוטובוסים לפחות וכמה כלי רכב נוספים עלו באש. שר הבריאות הטורקי אמר כי מצבם של רוב הפצועים מוגדר קל. הפצועים וההרוגים נלקחו לכמה בתי חולים בבירת טורקיה.

 

העיתון הטורקי „יני ספאק”, המקורב למקורות בממשלה במדינה, דיווח הבוקר כי האדם שהפעיל את המטען רב העוצמה אתמול זוהה באמצעות טביעות אצבע. עוד נמסר כי הוא נכנס למדינה דרך סוריה ונרשם בתור פליט. כמו כן דווח כי מכונית התופת שבה השתמש המחבל הושכרה לפני כשבועיים מהעיר איזמיר שבמערב המדינה. 

עיתון נוסף במדינה הנחשב גם הוא כמקורב למקורות ממשלתיים דיווח שהחשוד מקושר למחתרת הכורדית, PKK – ארגון שעליו הכריזה הממשלה באנקרה כבלתי חוקי. גורם ביטחוני בכיר במדינה מסר לכלי תקשורת טורקיים, בעילום שם, כי החקירה הראשונית מצביעה על כך כי אכן לוחמי PKK הם שאחראים לפיגוע. מקורות רשמיים באנקרה עדיין לא אישרו את הדיווחים. עד כה שום ארגון לא נטל אחריות לפיגוע הקשה, ומקורות אחרים מטילים את האחריות על ארגון „המדינה האיסלאמית” (דאעש).

A közlemény szerint a 81 sebesültbe mindenkit beleszámoltak, akire a robbantás fizikai értelemben hatással volt. A sérültek közül 59-et már hazaengedtek a kórházból, további 22 embert még ápolnak, közülük 7-nek súlyos az állapota.

A Dogan török hírügynökség arról számolt be, hogy az első mentőautó az incidenst követően négy percen belül már a helyszínen volt, később pedig összesen harminckét kocsi segédkezett a halottak elszállításában és a sérültek ellátásában.