Palesztin terror hullám újabb áldozattal

A palesztin arab terrorista halálra késelt egy asszonyt gyereke szeme láttára

www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4754138,00.html

דפנה נרצחה כשהגנה על ילדיה: „תמיד אמרה שיהיה בסדר”
בפיגוע בעתניאל נרצחה דפנה מאיר (38), אם ל-6, אחות בסורוקה ומטפלת ברפואה טבעית. חברהּ מהמחלקה, ד”ר אחמד נאסר: „הלב שלי נקרע”. שכן: „אפשר היה לפנות אליה 24 שעות ביממה”. 150 תלמידי ישיבת עתניאל היו נצורים במשך שעות: „ניזונים מווטסאפ”. החיפושים אחר המחבל נמשכים

 

דפנה מאיר ()

דפנה מאיר

 

יהודה גליק, שכן של בני הזוג מאיר

צילום : אמיר אלון, הצלה יו”ש, דובר צה”ל,tps יוחאי הלל

זירת הפיגוע בעתניאל, אחר הצהריים

דפנה מאיר, בת 38 מהיישוב עתניאל שבדרום הר חברון, נרצחה אחר הצהריים (א’) בפיגוע דקירה בפתח ביתה. אחת מבנותיה הייתה עדה לאירוע, ושניים נוספים צפו בפעולות ההחייאה. היא הותירה אחריה בעל, נתן, ושישה ילדים: רננה (17), עקיבא (15), אהבה (10), נעה (11), יאיר (6) ויניב (4). הלוויתה תצא מחר ב-9:00 מעותניאל וב-11:00 מבית ההספד בהר המנוחות בירושלים. רק לקראת 23:00 הודיעו כוחות הביטחון לתושבי עתניאל שניתן לצאת מבתיהם, ובינתיים החיפושים אחר המחבל נמשכים.

מאיר, הקורבן ה-28 של גל הטרור הנוכחי, הייתה דמות מוכרת ביישוב. „אישה שמחה, מאושרת, אופטימית, ראש גדול, אחראית, אוהבת”, תיאר אותה ישי קליין, המתגורר בשכנות.

לדפנה ובעלה נתן ארבעה ילדים, והם פתחו את ביתם לשני ילדי אומנה. היא שילבה בין רפואה קונבנציונלית בעבודתה כאחות בבית החולים סורוקה, לבין עבודתה כמטפלת ברפואה טבעית בהתמחות בפריון וגוף האישה. „כל אדם שכואב לו ביישוב ידע שאפשר לפנות אליה 24 שעות ביממה”, סיפר קליין. בנוסף היא הייתה מדריכת כלות.

דפנה מאיר ובעלה נתן ()

דפנה מאיר ובעלה נתן

ד”ר אחמד נאסר, רופא מתמחה במחלקה הנוירוכירורגית בסורוקה וחבר קרוב של מאיר, סיפר: „דפנה הייתה בן אדם מיוחד והיה בינינו קשר מיוחד. היא תמיד עזרה לי, ליוותה אותי ותמכה בי. היא הייתה החברה הכי טובה שלי במחלקה למרות שהיו בינינו חילוקי דעות. הלב שלי נקרע. אני לא מאמין שאיבדתי חברה כל כך יקרה. אני אתגעגע אליה כל החיים.

לדבריו דפנה הייתה האחות האופטימית במחלקה, זו שעודדה את כולם והעלתה את מצב הרוח. „כמה פעמים היא הזמינה אותי להתארח אצלה בעתניאל אבל כבר לא אספיק לקיים את ההבטחה שלי. את דפנה אף פעם לא עניין מה הזהות של הבן אדם שעמד מולה. היא התייחסה אל כולם באותה דרך ארץ ונועם הליכות. לא הגיע לה למות”.

אחר הצהריים חזר ד”ר נאסר ממשמרת וישן כמה שעות. כשהתעורר פתח את קבוצת הווטסאפ של המחלקה ונחרד. „כשהייתי בדרך הביתה שמעתי ברדיו שהיה פיגוע והייתה לי תחושת בטן לא טובה”, הוא מספר. „רק לפני כמה חודשים היה פיגוע סמוך לעתניאל ואמרתי לה ‘דפנה, תעשי טובה, תשמרי על עצמך’. תמיד היא אמרה לי ‘אל תדאג, הכול יהיה בסדר”‘.

החיפושים אחרי המחבל (צילום: tps, יוחאי הלל)

החיפושים אחרי המחבל(צילום: tps, יוחאי הלל)
 (צילום: tps, יוחאי הלל)

(צילום: tps, יוחאי הלל)

לירון שטרנברג, חברתה של דפנה מאיר ליישוב ולצוות מזכירות היישוב: „היא אישה שנהנתה בחיים, האישה הכי שנונה שאני מכירה, שיודעת לתבל את הדיבור שלה באמרות שפר וציניות דקה. היא עברה חיים לא פשוטים מגיל צעיר ובנתה את עצמה בעשר אצבעות.

„היא רק חיפשה איך לעזור. אם זה לקחת שני ילדים לאומנה, אם זה בתור אחות סיעודית במחלקה הנוירוכירורגית. אני עובדת סוציאלית בכפר נוער בבית חגי, והיא כל הזמן הזמינה הביתה נערים שלא היה להם איפה להיות.

„נשים עם בעיות פוריות מכל הארץ התקשרו אליה, כולן ידעו שאפשר לפנות אליה. היא לימדה את שיטת המודעות לפוריות. היו לה מאות תלמידות שלמדו אצלה. מבחינתה זו הייתה שליחות לעזור לנשים להיות מודעות לפוריות שלהן, לזמנים שאפשר להיכנס להריון היא הייתה פורצת דרך בהתאמת דיאפרגמות לנשים, בזכותה הרבה נשים יכלו ליהנות ממניעת הריון באופן הלכתי והיא עזרה להרבה עקרות”.

מדוברות סורוקה נמסר: „בית החולים מרכין את ראשו ומשתתף בצערה הכבד של משפחתה של דפנה מאיר. היא עבדה כאחות במחלקה הנוירוכירורגית. אחות מוערכת, מקצועית ואהובה על חבריה לעבודה ועל המטופלים. הנתינה לזולת היתה בנפשה בעבודה ובחייה הפרטיים”.

ראש מועצת עתניאל, יוחאי דמרי, סיפר: „דפנה הגנה בחירוף נפש על שלושה ילדים ששהו בבית באותו שעה. שישה ילדים ואלמן נוספו למשפחת השכול. אני אומר בצורה מאוד ברורה וחד משמעית: אנחנו מהרצח הנתעב הזה רק נצמח, לא יעזור שום דבר לאף אחד. מי שחשב שאנחנו נברח, שאנחנו נפחד, שאנחנו לא נהיה פה כתוצאה מהרצח הזה הוא יטעה וימצא בדיוק את ההפך”.

„הרגשה של רולטה רוסית”. טור שכתבה מאיר במידעון היישוב לפני כמה שבועות (לחצו להגדלה):


 (צילום: מועצת הר חברון)

(צילום: מועצת הר חברון)
 (צילום: דובר צה"ל)

(צילום: דובר צה”ל)
נצורים בישיבה בעתניאל. לומדים עם רעש המסוק ()

נצורים בישיבה בעתניאל. לומדים עם רעש המסוק
 ()

במשך שעות ארוכות אחרי הפיגוע נאסר על כ-150 תלמידי ישיבת עתניאל לצאת מהמבנה, ולאבל הכבד שנפל על היישוב, נוספו גם החשש שהמחבל עדיין מסתובב באזור והקושי להיות זמן כה רב סגורים במקום. לאחר שכבר היה נראה כי הסכנה חלפה והתלמידים התכוננו לחזור למגוריהם, התקבלה הוראה נוספת ממפקד האבטחה של הישיבה – אין לצאת עד להודעה חדשה.

עם תלמידי הישיבה, בני 18 עד 23 שרובם חיילים, נמצאים גם תלמידי הישיבה התיכונית בני 18-14. את הזמן העבירו כולם בלימוד, כשברקע רעשו של המסוק החג ממעל ומחפש אחר המחבל.

אחד מהתלמידים סיפר: „אמרו לנו שנישאר פה סגורים כל עוד האירוע לא הסתיים במאה אחוז והשטח מטוהר. הם נוקטים משנה זהירות. אנחנו כל הזמן מקבלים בווטסאפ שמועות קונקרטיות יותר ופחות ומתעסקים בהן”.

רב ישיבת עתניאל, בני קלמנזון, סיפר ל-ynet על השעות האחרונות: „התחושות היו קשות. שמעתי מהתלמידים כאב וכעס. אמרנו שנמשיך לשאוף לשלום ולא נפעל באלימות, אבל ננעץ ציפורניים במי שרוצה לרצוח אותנו. היה פה פיגוע קשה בישיבה לפני יותר מעשור. אני זוכר איך פרצתי למטבח שבו נרצחו תלמידיי, ומאז הישוב גדל פי שישה. גם עכשיו אנחנו נבכה את מתינו ונמשיך לבנות”.

מסתגרים בבית בעתניאל (צילום: TPS)

מסתגרים בבית בעתניאל(צילום: TPS)

פעיל הר הבית יהודה גליק, חבר ושכן של המשפחה: „נתן ואחיו למדו פה בישיבה. זו משפחה שמאוד מחוברת ליישוב. דפנה כל כולה טוב לב. הבית שלי הוא שני בתים מהבית שלה אבל לא שמענו שום דבר. התחבקתי עם נתן ועם הילדים. הם מספרים שהמחבל רצה לפגוע בילדים ודפנה הקטנה הגנה עליהם והדפה אותו תוך שהיא גוססת. אנחנו שבורים אבל חזקים. אין לנו לגיטימציה להישבר. אנחנו בוכים, זה יום כואב, אין מישהו ביישוב שלא היה מחובר אליהם. הבנות שלי פרצו בבכי קורע לב”.

אחרי הרצח המחבל נמלט מהמקום ונבדקת אפשרות שהמחבל עבד כפועל באתר סמוך. לפי הערכות, המחבל נמלט לכיוון הכפר הפלסטיני חירבת כרמל ופאתי העיירה יטא. מאז נמשך המצוד אחריו, וכוחות צה”ל נכנסו לכמה מהכפרים שגובלים בעתניאל. מחסומים הוקמו בכביש 60 ובאזור צומת זיף, מזרחית ליישוב.

נועם בר, חובש בכיר במד”א שהגיע לזירת הרצח, סיפר: „המראה היה קשה, ראינו אישה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק. היא סבלה מפציעות חודרות בפלג גופה העליון, ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה”.

אסי, תושב היישוב, סיפר אחרי האירוע: „קיבלנו הוראה שיש אירוע וצריך להסתגר בבתים, להגיף תריסים ולהודיע שכל בני המשפחה נמצאים בבית. אנחנו כאן עם הילדים, הם מרגישים את המתח ומפחדים, עוקבים אחרי ואתרי החדשות והוואטסאפ היישובי ומקווים לטוב”.

DAFNA MEIR הי”ד FÉRJÉVEL

Vasárnap este palesztin arab behatolt a hebroni hegyekben fekvő Otniél zsidó településre és háza előtt megkéselte Dafna Meir asszony helyi lakost.

A támadásnak tanúja volt a 39 éves asszony egyik gyermeke a hat közül.

A kihívott mentők már csak a beállott halált állapíthatták meg.

A terrorista elmenekült.

A rendőrség és a katonaság az esti órák óta keresi a merénylőt.

Dafna, aki ápolónő volt a beer-sévai Szoroka kórházban, a szeptemberben kezdeményezett „késes intifáda” 28. áldozata.