Tombol a palesztin terror és ülésezik a biztonsági kabinet

Izraeli Időjárás-előrejelzés

Egy palesztin nő autójába rejtett pokolgépet robbantott Maálé Adumimnál vasárnap reggel. A merénylő életveszélyesen, egy izraeli rendőr könnyebben megsérült .

Szemtanúk szerint a palesztin kamikáze terroristanő egy Maálé Adumimhoz közeli úton hozta működésbe a robbanószerkezetet, amikor egy rendőr feltartóztatta a járművét. A bomba enyhén megsebesített az izraeli rendőrt, és életveszélyes sérüléseket okozott a terroristának. Mindkettőjüket egy jeruzsálemi kórházba vitték.

A vasárnap reggeli palesztin merénylet a terrorhullám magasabb fokozatra kapcsolásának jele, mert először jelent meg öngyilkos merénylőként nő, és először használtak pokolgépet az utóbbi hetek egyre súlyosabb erőszakhullámában.

Benjámin Netanjahu miniszterelnök a helyzet normalizálása érdekében elrendelte a tartalékos határőregység behívását a jeruzsálemi utcák biztonságának növelése érdekében.

Az elmúlt két hétben négy izraeli vesztette életét az erőszakhullámban. Palesztinok tizennégy alkalommal követtek el késes támadást izraeliek ellen, a támadók közül hetet öltek meg a hatóságok. Több mint egy tucat palesztin halt meg a rendfenntartó erőkkel való összecsapásokban.

Az utóbbi napokban az Izraelben lévő arab településekre is átterjedtek az erőszakos tüntetések, amelyekért az izraeli vezetés a palesztin “uszítást” okolja. A palesztinok szerint viszont Izrael a felelős, mert a korábbiaknál szigorúbb ellenőrzés alá akarja vonni a jeruzsálemi Templomhegyet.

www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4709802,00.html

 

 

660_TERROR_06

 

 

 

„רכב בלם ונערה צעקה: ‘הוא דוקר אותי'”
בניהו ארזי היה מהאזרחים שסייעו ללכוד את המחבל מאום אל-פחם שדרס ודקר ליד חדרה 4 בני אדם, בהם שני חיילים. „התיישבתי על הגב שלו והוא צעק ‘אללה אכבר'”, סיפר. „היו שם אנשים שרצו להרוג אותו. מנענו זאת”

פיגוע ליד חדרה: „צעקה – הוא דוקר אותי”

„שמעתי רכב בולם ואז נערה צעקה ‘פיגוע. הוא דוקר אותי’ ורצתי לכיוון המחבל”. כך זה נראה מזווית עיניו של בניהו ארזי, שהיה בין האזרחים שסייעו בלכידתו של המחבל שביצע הערב (א’) את פיגוע הדריסה והדקירה סמוך לקיבוץ גן שמואל. אחרי הפיגוע פרמדיקים של מד”א טיפלו בחיילת שנפצעה באורח קשה ובשלושה בני אדם נוספים, בהם חייל בן 20, שנפצעו באורח קל עד בינוני. כל הפצועים פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה. הערב צעדו עשרות מפגינים ברחוב הנשיא בחדרה במחאה על המצב הביטחוני ובעקבות הפיגוע.

המחבל הגיע מכיוון מערב על כביש 65 עם רכבו ודרס את שני החיילים שהיו בתחנת האוטובוס. אז ירד המחבל, בן 20 מאום אל-פחם, מהרכב ודקר את החיילת ושניים נוספים, בת 14 ובן 45. ארזי היה בצאתו מהעבודה במרכז המסחרי הגדול בגן שמואל כששמע את הצעקות. „הנערה רצה לכיווני וראיתי שהכתף שלה מלאה בדם”, הוא משחזר. „היא אמרה לי שיש שם שני חיילים שנדקרו. רצתי לכיוון המחבל והיה שם כבר מישהו שהתעמתו איתו אז התיישבתי על הגב שלו”.

גיבור היום. בניהו ארזי (צילום: עידו ארז )

גיבור היום. בניהו ארזי(צילום: עידו ארז )
הרכב ששימש את המחבל (צילום: ג'ורג' גינסברג)

הרכב ששימש את המחבל(צילום: ג’ורג’ גינסברג)
זירת הפיגוע (צילום: ג'ורג' גינסברג)

זירת הפיגוע(צילום: ג’ורג’ גינסברג)

ארזי מספר כי המחבל החזיק בסכין שהייתה מלאה בדם. „הוא היה באמוק וצעק ‘אללה אכבר’. היו שני חבר’ה חזקים שם והיה קשה להשתלט עליו ועוד אנשים התחילו להתקהל סביבו”.

ארזי סיפר גם כי היו כאלה שרצו להרוג את המחבל. „היה מישהו שהגיע עם אבן ורצה לרגום אותו. עוד גבר בן 70 בערך הגיע עם אקדח ורצה לירות בו, אבל מנענו את זה. אז התחלתי לחפש את החיילים וראיתי ציוד שלהם וכומתה וגם ציוד על הנערה, שלפי מה שהבנתי חוגגת יום הולדת היום”.

בהמשך החל ארזי לחפש את החיילים. „ירדתי לוואדי, לא ידעתי שדרסו אותם. ראיתי שם את החיילת שהייתה שרועה ולא הייתה בהכרה. הסתכלתי על הדיסקית וקראתי לה בשמה וניקיתי לה את הפנים. ביקשתי שמישהו ירים לה את הרגליים ושרקתי בצורה חזקה לכולם והגיעו לפנות אותה באמבולנס. אני מאחל לה ולכולם רפואה שלמה”.

צילום: ג’ורג’ גינסברג

סגן מפקד המחוז: „אזרחים גילו עירנות”

הפיגוע אירע לא הרחק ממרכז קניות גדול הנמצא סמוך לקיבוץ גן שמואל וממוקם על כביש 65, שבו נמצאים היישובים הערבים בוואדי ערה. במהלך גל הפיגועים בתחילת שנות ה-2000 אירעו לא מעט פיגועים בכביש 65. כ-4 קילומטרים ממקום הפיגוע היום – בצומת כרכור – אירע ב-21 באוקטובר 2002 פיגוע התאבדות, שבו נרצחו 14 ישראלים בפיצוץ מכונית תופת ליד אוטובוס בקו 841.

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, התייחס לפיגוע הערב: „הפיגוע האכזרי שביצע עכשיו תושב אום אל-פחם מוכיח שוב שהבעיה בקרב ערביי ישראל איננה בעיה של ‘עשבים שוטים’ אלא של ‘גינה מורעלת’, שמי שאחראי בעיקר להרעלתה הם ‘הגננים’, קרי חברי הכנסת הערבים”.

ליברמן הוסיף כי „על רשויות אכיפת החוק להפסיק עם הסלחנות החוזרת ונשנית ולהפעיל נגד המפגעים-מבפנים הללו, בכנסת ובשטח, את החקיקה הקיימת שנועדה למלחמה בטרור ושאיננה נאכפת כראוי”.

 

2015. október 12, hétfő
Marad a sáráv – száraz, meleg idő.

◙ Kedden csökkennek a hőmérsékletek, növekszik a levegő páratartalma.

◙ Szerdán további lehülés.

◙ Csütörtökön változatlan.

Golán: 33º/18ºC
Cfát: 29º/15ºC
Tiberiás: 37º/22ºC
Haifa: 30º/20ºC
Tel Aviv: 33º/20ºC
Asdod: 29º/23ºC
Jeruzsálem: 30º/17ºC
Beér Séva: 35º/18ºC
Holttenger: 36º/28ºC
Eilat: 36º/24ºC