A Hamasz az izraeli légi megtorlásra számítva sietve kiüríti támaszpontjait és katonai létesítményeit.

A Hamasz az izraeli légi megtorlásra számítva sietve kiüríti támaszpontjait és katonai létesítményeit.

www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4661653,00.html

Kedden este 9 óra után rakétát lőttek a Gázai-övezet északi részéből az izraeli Gan Javne falu körzetére, Asdod város szomszédságában.
Sebesülés és anyagi kár nem keletkezett.
A rakéta maradványait a késő esti órákig nem találták meg.
Asdodban, Askelonban és a környező kisebb településeken megszólaltak a szirénák.
A tavaly nyári „Cuk éjtán” hadművelet óta nem volt rakétatámadás ilyen mélységben.
Eddig semmilyen szervezet nem vállalta magára a rakétatámadást. A Cáhál, az Izrael Hadsereg a Hamaszt tekinti felelősnek minden rendkívüli eseményért, ami a Gázai-övezet felől érinti Izraelt.
A Hamasz az izraeli légi megtorlásra számítva sietve kiüríti támaszpontjait és katonai létesítményeit
לראשונה מצוק איתן: רקטת גראד נורתה מעזה
אמש מעט אחרי השעה 21:00 נשמעה אזעקה באשדוד וביישובים בלכיש ואחריה נשמעו קולות נפץ. רקטת גראד התפוצצה באזור גן יבנה. תושב האזור: „קירות הבית רעדו”. עיריית אשדוד: לא יתקיימו לימודים במוסדות לא ממוגנים. גורם צבאי: „רואים בחמאס אחראי”

שיגור רקטות מרצועת עזה. ארכיון  (צילום: AFP)

שיגור רקטות מרצועת עזה. ארכיון  (צילום: AFP)

הסלמה בדרום – השקט הופר: רקטת גראד התפוצצה אמש (יום ג’) באזור גן יבנה. נפגעת חרדה בת 15 הגיעה לבית החולים ברזילי באשקלון. זו הפעם הראשונה מאז סיום מבצע צוק איתן שבה נורתה מעזה רקטת גראד לטווח בינוני. אזעקה נשמעה מעט אחרי השעה 21:00 באזור אשדוד וביישובי לכיש ומיד אחר כך נשמעו קולות נפץ. גורם צבאי אמר: „רואים בחמאס אחראי לכל מה שנעשה משטח הרצועה”. במערכת הביטחון מעריכים כי „פלגים סוררים” ביצעו את הירי ולא חמאס. עיריית אשדוד הודיעה כי מוסדות החינוך יפעלו כרגיל למעט מוסדות לא ממוגנים הפועלים בקרוואנים. עיריית אשקלון הודיעה כי הלימודים יתקיימו כסדרם.

מאתגרים את הנהגת ישראל וחמאס / רון בן ישי

חמאס הורה על פינוי כל המטות שלו מתוך ציפיה לתגובה ישראלית. הפינוי ייעשה במשך הלילה עד הבוקר. לפי צה”ל נפילת הרקטה אוכנה באזור אשדוד-גן יבנה. למוקד 100 לא הגיעו טלפונים מתושבים שיכוונו למקום הנפילה כפי שהיה בעבר והכוחות הסורקים טרם הגיעו למקום הנפילה. דובר המשטרה במחוז הדרום ציין כי „בהמשך לדיווחים על ירי רקטי לעבר גזרת לכיש לפי איכון מדובר ביציאה אחת, עד לרגע זה אין כל דיווח על נפילות, ומן הסתם אין גם דיווח על נזק או נפגעים. כוחות של משטרת המחוז הדרומי מרחב לכיש מבצעים סריקות”.

רינה, תושבת גן יבנה, סיפרה שהאזעקה נשמעה מכיוון אשדוד, אך לא בגן יבנה: „היה בום מטורף. אין עכשיו מוכנות והממ”דים היו פתוחים. אף אחד לא הבין מה קרה. אנחנו מתורגלים אחרי הקיץ של צוק איתן”. ליאור בוקובזה, אף הוא תושב גן יבנה, סיפר: „זה נשמע מאוד קרוב אליי ולפי דעתי זה נפל על הקרקע. בזמן צוק איתן הייתי בתחנת הדלק שבה נהרג נתנאל ממן ז”ל מנפילת רקטה, וזה נשמע אותו סוג של פיצוץ. זה בום ועוצמה שאני לא אשכח בחיים שלי – הצליל שלו חרוט בי עמוק. מסתבר שזה יכול לקרות בכל רגע שוב פעם”.

ראש מועצת גן יבנה דרור אהרון כינס דיון הערכת מצב בהשתתפות מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף, אלוף-משנה רועי בארי, ובסופו החליטה המועצה לפתוח מיגוניות ומקלטים במרחב הציבורי. יובהר כי ההחלטה הזו לא התקבלה בעקבות הנחיית פיקוד העורף. ראש המועצה אמר כי „בגן יבנה נשמעה אזעקה, ככל הנראה מיישובים בסביבה, ותושבים רבים שמעו את הפיצוץ. לפי מה שידוע לנו ישנו איכון של נפילה בשטח פתוח בין גן יבנה לאשדוד אך בשלב זה לא נמצאה הרקטה. אנחנו כרשות מקומית פתחנו את מרכז ההפעלה והגיעו נציגים של פיקוד העורף. אנו נקיים עוד הערב הערכת מצב כדי להבין במה מדובר ולאן פנינו מועדות. בהמשך נעדכן את התושבים. בשלב זה אין הנחיות מיוחדות ואנו שומרים על שגרה”