Összehangolt terrortámadás Sínai-félsziget északi részén 27 halót

Terror támadás Sínai-félsziget északi részén 27 halót

palesztin terorista

Összehangolt terrortámadásokat követtek el elsősorban rendőrségi és katonai célpontok ellen fegyveresek a Sínai-félsziget északi részén csütörtökön, az akcióban több tucatnyian meghaltak és megsebesültek.

 

טרור בסיני: 27 הרוגים במתקפות ב-3 ערים
איסלאמיסטים תקפו בסיס צבאי באל-עריש. לאחר פיצוץ מכונית תופת וירי פצמ”רים אירעו חילופי אש עזים. 27 בני אדם נהרגו, בהם בכיר בצבא המצרי. מתקפות נוספות אירעו ברפיח ובעיר סואץ. דאעש נטל אחריות על הפיגועים

שלוש מתקפות טרור בחצי האי סיני : 27 בני אדם נהרגו ו-30 נפצעו בשלוש תקריות שונות שאירעו בבסיס צבאי באל-עריש, בעיר סואץ וברפיח – כך דיווחו אמש (יום ה’) גורמי ביטחון ורפואה. בכיר בצבא המצרי נהרג במהלך המתקפה על מחסום ביטחוני ברפיח.

 

עוד חדשות בעולם :

צפו: חמוש פרץ לאולפן טלוויזיה בהולנד

מכסיקו: עשרות לכודים בבי”ח עקב פיצוץ גז

 

העיתון הממלכתי „אל-אהראם” מסר כי משרדיו באל-עריש, שממוקמים מול הבסיס הצבאי וכן מלון סמוך „נהרסו כליל”. כלי תקשורת נוספים במדינה דיווחו כי מכונית תופת התפוצצה בסמוך לבסיס תוך ירי פצמ”רים. עוד דווח כי לאחר מכן פרצו חילופי אש עזים בין החמושים לבין אנשי הביטחון. ארגון דאעש בסיני נטל אחריות על הפיגועים.

אש בחצי האי סיני ()

אש בחצי האי סיני
 ()

 ()

 

מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את הפיגוע הקשה נגד מנגנוני הביטחון המצריים. „ארה”ב נשארת איתנה בעמדתה התומכת בממשל המצרי ובמאמציו להילחם בטרור במדינה”, נמסר בהודעה.

 

בסוף חודש אוקטובר נהרגו לפחות 31 מאנשי מנגנוני הביטחון של מצרים בפיצוץ שאירע במהלך מתקפת טרור של גורמים איסלאמיים קיצונים על עמדה צבאית בסיני. התקרית אירעה בסמוך מאוד לגבול עם רצועת עזה, צפונית-מערבית לאל-עריש. היעד של המתקפה היה שני כלי רכב משוריינים שנעצרו בעמדת בידוק ליד מוצב צבאי.

 

ארגון „אנסאר בית אל-מקדס”, שהמיר את שמו לשלוחת סיני של דאעש, לקח לראשונה אחריות על פיגועים בחצי האי בנובמבר 2014, אז פרסם סרטון שבו טען כי הרג את עשרות החיילים בחודש אוקטובר. הקריין בסרטון אמר כי כדי לשחרר את ירושלים, יש צורך לטהר קודם כל את חצי האי מאנשיו של נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, שאותו הגדיר „משרתם של היהודים”. בעבר ירו פעילי הארגון רקטות גם לעבר ישראל ואף ערפו ראשי מרגלים שלטענתם שיתפו פעולה עם ישראל.

 

משרד הבריאות המצרי הודיע בסוף השבוע כי לפחות 11 בני אדם נהרגו וכ-30 נפצעו במהומות שפרצו ברחבי המדינה ביום השנה הרביעי למהפכה, במהלך הפגנות המזוהות עם „האחים המוסלמים”. בהפגנות נפצעו חמישה קצינים מכוחות הביטחון, שעסקו בנטרול עשרה מטעני חבלה.

 

בקיץ האחרון דווח בכלי תקשורת מצריים כי הצבא החל בפעולה נרחבת נגד גורמי הטרור הקיצוניים בחצי האי סיני. בחודשים האחרונים המשיך הצבא לתגבר את כוחותיו, וגורם ביטחוני מצרי שצוטט בעיתון הסעודי „אל-עוכאז” אף טען כי בעקבות הפריסה המוגברת של הצבא באותו אזור גורמי טרור בכירים בסיני גילחו את זקניהםוהחליפו את בגדיהם, מחשש שייתפסו על ידי כוחות הביטחון.

 

לפיכך פורסמו הנחיות לנקוט משנה זהירות ולפקח על כל האזורים הגובלים עם סיני בתוך מצרים מחשש שאותם פעילים יימלטו למחוזות אחרים. לפי אותו גורם, גם מסוקי אפאצ’י של צבא מצרים חגים באוויר לכל אורך היום, גם בגבול עם ישראל, כדי לאתר יעדי טרור ולתקוף אותם.

 

Biztonsági tisztségviselők szerint a kiterjedt támadássorozat részeként autóba rejtett pokolgépet robbantottak egy katonai bázisnál, és aknavetőkkel támadtak egy katonákat elszállásoló hotelre, egy rendőrklubra és több tucat ellenőrzőpontra.

A támadásokat a Gázai övezettel határos, hosszú ideje instabil Észak-Sínai tartomány három településén követték el, köztük el-Arís tartományi székhelyen, valamint a gázai határátkelőnek otthont adó Rafahban.

Egészségügyi források 25 halottról és 36 sebesültről számoltak be, de az áldozatok száma vélhetően nőni fog, mivel a katonai bázison sokan rekedtek egy összedőlt épület romjai alatt.

A támadássorozatban teljesen elpusztult az al-Ahram című állami lap el-arísi irodája is, amely a megtámadott szálloda közelében volt.

A Sínai-félsziget északi részén az utóbbi időben számos támadást követett el az Anszár Beit al-Makdisz dzsihadista szervezet helyi beduin törzsek és a biztonsági szervek tagjai ellen. A terrorcsoport nemrég felvette a Vilájat Színá (Sínai tartomány) nevet, és hűséget fogadott a Szíriában és Irakban hatalmas területeket uraló Iszlám Állam terrorszervezet vezetőjének, Abu Bakr al-Bagdadinak.

Biztonsági tisztségviselők azt mondták, ez volt az eddigi legösszehangoltabb támadás a térségben.

 

MTI /  Ynet / BPI.HU