Aszad kiakadt: világméretű háború folyik Szíria ellen

Aszad kiakadt: világméretű háború folyik Szíria ellen

אסד: „העם לוחץ לפתוח חזית בגולן”

בראיון לערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה הסיט הנשיא הסורי את תשומת הלב ממרחץ הדמים בארצו ואמר כי „יש לחץ עממי ברור לפתוח חזית של ההתנגדות בגולן”. הוא הודה לראשונה כי חיזבאללה משתתף בקרבות בסוריה. על הטילים הרוסיים אמר: „כל מה שהסכמנו עם הרוסים יבוצע”
רועי קייס

על רקע המתיחות בשל אספקת הטילים הרוסיים והמעורבות הגוברת של חיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה, מתראיין הערב (יום ה’) השליט הסורי בשאר אסד לערוץ הטלוויזיה „אל-מנאר” של חיזבאללה. כותרת חשובה מהראיון פורסמה כבר הבוקר, כשהעיתון הלבנוני „אל-אחבאר” דיווח שאסד אמר שקיבל את המשלוח הראשון של טילי ה-S-300 מרוסיה. הערב אמר אסד כי עמו לוחץ לפתוח חזית נגד ישראל בגולן, וחזר על כך שהסכמי הנשק עם רוסיה ייצאו לפועל כמתוכנן. „ישנו לחץ עממי ברור לפתוח חזית של ההתנגדות בגולן וישנה התלהבות ערבית ורצון לבוא ולהילחם בישראל”, אמר אסד.

 

ומה דעתכם? כתבו בפייסבוק שלנו ונפרסם את התגובות הנבחרות

 

 

טילי s300. אסד אומר שהם כבר ברשותו (צילום: EPA)
טילי s300. אסד אומר שהם כבר ברשותו (צילום: EPA)


הפגנות נגד אסד בטורקיה. לא מתרגש (צילום: EPA)
הפגנות נגד אסד בטורקיה. לא מתרגש (צילום: EPA)

 

 

עוד בחדשות ynet:

 

 

 

אסד אמר לגבי עסקת הטילים עם רוסיה, שמדאיגה את ישראל, כי החוזים יכובדו. „כל מה שהסכמנו עם הרוסים לגבי חוזי הנשק יבוצע. חלק ממנו בוצע כבר. אנחנו והרוסים ממשיכים להוציא לפועל את ההסכמים”.

 

 

 

בפתח דבריו הצהיר אסד כי נאמניו הכשילו את המזימה שנועדה לפגוע בסוריה. „מי שרקמו אותה הכשילו את עצמם”, הוא אמר.

משבר הטילים
לפני שיהיה מאוחר: דרוש פתרון לטילי ה-S-300 / רון בן ישי
ההיסטוריה מלמדת שישראל משלמת ביוקר על השלמה או התעלמות ממערכות נשק איכותיות שמגיעות לשכנותיה. ה-S-300 עדיין לא מהווה איום ממשי, אבל ישראל חייבת לגבש בדחיפות פתרונות לטילים שמועברים לאסד. עד כמה הם מסוכנים?
לכתבה המלאה

לדבריו, „המערכה בסוריה היא מערכה של מולדת ולא מערכה על כיסא. אף אחד לא מת מות קדושים ונלחם בשביל כיסא”. הוא הוסיף כי המצב כרגע אינו מעבר מהגנה להתקפה, אלא „היפוך במאזן הכוח לטובת הצבא הסורי”.

 

אסד התייחס בראיון למעורבות של אנשי חיזבאללה בלחימה בסוריה ואמר: „אי אפשר להפריד את המעורבות של חיזבאללה, מערכת אל-קוסייר והתקיפה הישראלית אחד מהשני”. כוחות המורדים והצבא הסורי נלחמים כבר כמה שבועות באזור קוסייר האסטרטגי הסמוך לגבול לבנון, ולטענת המורדים חיזבאללה הוא זה שמנהל למעשה את המערכה שם. אך אסד הסביר שהמעורבות של חיזבאללה לא קשורה לנעשה בסוריה עצמה, אלא למה שהגדיר „ניסיון לחנוק את ההתנגדות”. ה”התנגדות” היא כינוי ללחימה נגד ישראל. „מדובר במערכה עם האויב הישראלי או עם סוכניו בסוריה או בלבנון”, הדגיש.

 

על התגובה לתקיפות בדמשק, שיוחסו לישראל, אמר אסד: „אם אנחנו רוצים להגיב, התגובה נגד ישראל צריכה להיות אסטרטגית”. הוא נמנע מלציין פרטים על אופי התגובה, ואמר כי „את זה נשאיר לפיקוד הצבאי”, אבל הצהיר: „התגובה לתקיפה תהיה תקיפה”.

 

נשיא סוריה גם התייחס לנושא שמעסיק מאוד את הקהילה הבינלאומית לאחרונה – המאמצים הדיפלומטיים לכונן ועידת שלום בז’נבה,

שבה ידונו נציגי המורדים ונציגי הממשלה בסיום המלחמה. „הנשיא לא מוותר על סמכויותיו וכל מה שיוסכם בוועידה יועמד למשאל עם”, אמר אסד. ממשלתו הבהירה אתמול כי תשתתף בוועידה ולא תציב תנאים מוקדמים. עדיין לא ברור מה יעשו המורדים, שמתקשים לגבש הנהגה מסודרת.

 

אסד אפילו נשאל אם בכוונתו להציג את מועמדתו לבחירות לנשיאות ב-2014 ולא היסס: „כאשר אחוש שיש צורך שאציג את מועמדותי, אני לא אהסס. אבל אם אחוש שהעם לא רוצה את מועמדותי, לא אציג אותה”.

 

לגבי הגולן אמר נשיא סוריה כי „מדובר בסוגייה פוליטי-אידיאולוגית שתהפוך בסופו של דבר לעניין צבאי”.

 

זמן קצר לפני שידור הנאום התייחסה דוברת המועצה לביטחון לאומי בארה”ב, קייטלין היידן, לעסקת מכירת טילי S-300 מרוסיה לסוריה. „אם זה נכון, אז אספקת הנשק למשטר אסד רק תאריך את העימות בסוריה”. היידן הוסיפה כי מהלכים כאלו ימשיכו לערער את היציבות באזור.

A Szíriával szövetséges Hezbollah libanoni síita szervezet tévécsatornájának, az al-Manárnak adott, csütörtök este sugárzott interjúban Bassár el-Aszad ugyanakkor azt hangoztatta: „biztos abban, hogy csapatai győzelmet aratnak”.

Fotó: MTI

A szíriai elnök szerint világméretű háború folyik országa ellen. A Szíriával szövetséges Hezbollah libanoni síita szervezet tévécsatornájának, az al-Manárnak adott, csütörtök este sugárzott interjúban Bassár el-Aszad ugyanakkor azt hangoztatta: „biztos abban, hogy csapatai győzelmet aratnak”. „Világméretű háború folyik Szíria és a politikai ellenállás ellen” – fogalmazott az elnök, aki az AFP francia hírügynökség szerint a politikai ellenállás kapcsán Szíria, Irán és a Hezbollah Izraellel szembeni szövetségére utalt.

Az elnök kijelentette azt is: „nagy nyomás” nehezedik rá annak érdekében, hogy a Golán-fennsíkon új frontot nyisson Izrael ellen. Aszad kijelentette: nem fog habozni, hogy a 2014-es elnökválasztáson ismét elinduljon, ha a nép úgy akarja.