S300 נתניהו לשרים: לא לדבר על ה-

S300 נתניהו לשרים: לא לדבר על ה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שמע היום כמה משריו מתבטאים בעניין הסורי, ובמיוחד מגיבים בחריפות להודעה הרוסית כי תעביר

את טילי ההגנה האווירית S-300 לאסד. הערב נראה שהוא קץ בדברים האלה, והורה להם להפסיק ולהתייחס באופן פומבי לסוגיית הטילים והסוגייה הרוסית בכללותה

אודי סגל | חדשות 2 | פורסם 28/05/13 20:44

ראש הממשלה ששמע את שר הביטחון שלו מתבטא ואומר כי ישראל תדע לטפל בטילי ה-300S שצפויים לעבור ממוסקבה לידי אסד ואת דברי השר יובל שטייניץ הערב בתכנית שש עם סיוון רהב מאיר העביר הוראה מפורשת לשרים בקבינט – אל תתבטאו יותר בנושא הרגיש, הן בעניין הטילים והן בעניין הסורי.

 

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

סערת אספקת הטילים הרוסים לסוריה הולכת ומסתעפת – כשהרוסים בחרו לנזוף באיחוד האירופי ולאשר את העברת ה-S300 השנויים במחלוקת. בריאיון לתוכנית שש עם סיוון רהב מאיר הזהיר היום השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ – „זה לא נשק להגנה אווירית, הוא מאפשר תקיפת טילים עמוק בשטח ישראל”.

„יש לנו מדיניות ברורה ולדעתי נכונה”, אמר שטייניץ בריאיון, „אנחנו לא מתערבים במלחמת האזרחים בסוריה, למרות שהיא מאיימת על האזור כולו, ובמידה מסוימת מייצרת גם איומים כלפינו”.

„הנסיעה של נתניהו לרוסיה הייתה מוצדקת”, הגן השר על ראש הממשלה, „אנחנו דוחים את הטענה הרוסית שזה נשק להגנה. זה לא נשק להגנה אווירית אלא להתקפה אווירית – הטווח של ה-S300 מתקרב למאתיים קילומטרים, מה שמאפשר לתקוף מטוסים עמוק בשטח ישראל. לכן זו כבר לא הגנה אווירית, אלא נשק להתקפה אווירית, שמאיים עלינו”.

 

 

„כל אספקת נשק, וודאי מתוחכם כזה לסוריה, בעת הזו, זה עידוד לאסד לא להתפשר ולהמשיך לטבוח בבני עמו”, הוסיף שטייניץ, „ולהמשיך את מלחמת האזרחים הנוראית הזו והטרגדיה המחרידה הזו”. „שלישית”, הוא פרט, „כשסוריה על סף התפרקות, מי שמעביר נשק כזה צריך לקחת בחשבון שזה יכול להגיע לארגוני טרור, ובמקרה הזה, שזה עלול להגיע לידי האיראנים, ובאיזשהו אופן לעקוף את האמברגו על אירן”.

„אני מקווה ומאמין שהרוסים לא מעוניינים בתוצאה הזו, בכל התוצאות הללו”, סיכם השר, „אנחנו לא מבינים את ההתנהגות הזו, זו נראית התנהגות לא אחראית לספק לאסד נשקים מהסוג הזה, בעת הזו”.