„מגדלור של תקווה”: צריח בקו הרקיע של ניו יורק

„מגדלור של תקווה”: צריח בקו הרקיע של ניו יורק

המגדל הצפון-מערבי במתחם החדש של מרכז הסחר העולמי קלט בסוף השבוע צריח ענק שהפך אותו לבניין הגבוה ביותר בארצות הברית ולשלישי בגובהו בעולם
AP

צריח גבוה וכבד הוצב אמש (יום ו’) בראש אחד המגדלים החדשים במרכז הסחר העולמי בניו יורק, ובכך הביא את גובה המגדל ל-1,776 רגל (כ-540 מטר).

עדכונים נוספים בעמוד הפייסבוק של ynet

קולות שמחה רמים ומחיאות כפיים ליוו את הפעולה ונשמעו בעיקר מעובדי הבנייה המקומיים, ששהו באותה עת בעמדת תצפית מאולתרת על גבי הגג. כשהצריח הכסוף קובע, סיפר אחד ממנהלי הצוותים בתרגשות כי „זהו שיאה של עבודת צוות אדירה. בנינו מחדש את קו הרקיע של העיר”.

צילום: רויטרס

הצבת צריח במרכז הסחר העולמי בניו יורק

 

הצריח – במשקל 758 טון ובאורך 124 מטר – עתיד לפעול כאנטנה. הצבתו הפכה את הבניין הצפון-מערבי במתחם לגבוה ביותר בארצות הברית ולשלישי בגובהו בעולם. הוא צפוי להיפתח לפעילות בשנה הבאה.

„הבניין נראה מדהים”, העידה לי ללפי, שבנה הכבאי נספה בפיגוע הטרור הקטלני. „אני מצפה ליום שבו המנופים ירדו והצריח יואר. זו תהיה חוויה מרגשת”. אחד ממנהלי האתר אמר כי תקוותה של ללפי צפויה להתגשם תוך חודשים ספורים. „האורות שיאירו את הצריח ישמשו כמגדלור של תקווה, כמו פסל החירות”, הדגיש.

מתקפת הטרור של 11 בספטמבר 2001 הייתה הגדולה ביותר שידע העולם. אחרי שנים של הכנות, חטפו מחבלי ארגון הג’יהאד העולמי אל-קאעידה בהנהגת אוסמה בן לאדן שלושה מטוסים, וריסקו שניים מהם אל תוך מגדלי התאומים בניו יורק. בחלוף זמן קצר, אחרי שעלו באש, קרסו המגדלים על יושביהם. במקביל, נחטפו שני מטוסי נוסעים אחרים על ידי אנשי הארגון. אחד מהם התרסק בפנטגון, והשני – היחידי שבו התעמתו הנוסעים עם החוטפים – התרסק בשטח פתוח בפנסילבניה.

בתחילת החודש התחדשו החיפושים אחר קורבנות הפיגועים לאחר שפונו ערימות גדולות של הריסות מ”גראונד זירו”. יותר מ-1,000 בני אדם שנספו באסון – מתוך 2,752 ההרוגים – מעולם לא זוהו.