יעלון: להפקיע מברק את הטיפול בבית המריבה

יעלון: להפקיע מברק את הטיפול בבית המריבה

המשנה לרה”מ האשים את ברק: „הוא מבעיר מדורות ותוקע הליכים”. יעלון דרש ליטול משר הביטחון את הטיפול בהתנחלויות, לאחר שהוחלט כי בית המכפלה יפונה עד סוף החודש, אם יוכח שנקנה שלא כחוק. אנשי ברק: יעלון קורץ למתפקדי פייגלין
אטילה שומפלבי

ראש הממשלה ושריו הבכירים החליטו לפנות את בית המריבה בחברון ב-26 באפריל, „אם יוכח שנקנה שלא כחוק” – ובינתיים נמשך העימות בין שר הביטחון אהוד ברק לשרי הליכוד. המשנה לראש הממשלה, השר משה (בוגי) יעלון, דרש להפקיע מברק את הטיפול בבית המכפלה בפרט ובהתנחלויות בכלל.

 

בית המכפלה: עדכונים אחרונים ב-ynet:

„בלי הוכחה – בית המכפלה יפונה עד סוף החודש”

הפלסטינים מבית המכפלה: „לא מכרנו כלום”

ליברמן: „הפינוי בחברון – שגיאה קואליציונית”

 

בדיון אמש (יום ג’) ובשיחות סגורות הבוקר אמר יעלון כי „שר הביטחון לעומתי לממשלה ולהתיישבות ביהודה ושומרון. כל מה שהוא עושה זה להבעיר מדורות. צריך להפקיע מידיו את המנדט בטיפול בהתיישבות ביהודה ושומרון לטובת צוות שרים”. השר לעניינים אסטרטגיים המשיך ותקף ואמר כי „ברק לא פותר בעיות ולא חותם על תב”עות”.

 

 
 

צילום: אבי פרץ

 

סגורסגור

שליחה לחבר

הקלידו את הקוד המוצג

 

שלח

הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

קוד להטמעה:

דיירי בית המכפלה בתיעוד מתוך הבית


 


יעלון הבהיר כי יש לבדוק את חוקיות המסמכים שהוצגו לאחר ההשתלטות על בית המכפלה ואמר כי „מחובתנו לבדוק את חוקיות המסמכים בבית בחברון, אבל צריך לבקש מהתושבים שימתינו עד לסיום הבדיקה ואז לאשר להם כניסה, כי אין כאן בעיה ביטחונית או מדינית. בינתיים נפקיד את הבית בידי שמירה צה”לית”.

 

„לא ברור לי למה שר הביטחון טוען שבדיקה כזו לוקחת שבועות כשאפשר לקיים אותה במשך ימים ספורים”, האשים יעלון. „שר הביטחון מעדיף לתקוע את ההליכים, לא רק בבית בחברון אלא בעוד מקומות ברחבי יהודה ושומרון, בהם ניתן להסדיר את הבעיות שעולות. הוא פועל בניגוד לדרכה של הממשלה ופוגע בנו וביכולת שלנו לפתור בעיות”.

עושים סדר
 
מי הבוס בממשלת נתניהו? / רוני ארזי
 
ראש הממשלה צריך להביא לאישור את רכישת בית המכפלה ובה בעת לעשות סדר בממשלתו. עליו לעצור את הניצול הפוליטי הציני של שר הביטחון, אהוד ברק, לקידום האג’נדה שלו
לכתבה המלאה
 

 

גורמים בסביבת ברק עקצו את יעלון, שהודיע שלשום כי הוא רואה את עצמו כמנהיג הליכוד הבא אחרי נתניהו, ואמרו כי „האיש שהכריז על עצמו שלשום כיורש של נתניהו התחיל את מסע הפריימריז שלו בקריצות לעבר מתפקדיו של משה פייגלין בליכוד. מצער שהשר יעלון מערבב שיקולים פוליטיים זולים לצורכי פריימריז בהחלטות מערכת הביטחון, תוך פגיעה באחריות הממשלה להגנת הדמוקרטיה ושלטון החוק”.

 

 

בית המכפלה - בלב חברון (צילום: גיל יוחנן)
בית המכפלה – בלב חברון (צילום: גיל יוחנן)

 

צו פינוי של המינהל – עדיין בתוקף

תחילת הפרשה בשבוע שעבר, עת נכנסו כמה עשרות מתנחלים לבית שלדבריהם רכשו סמוך למערת המכפלה שבחברון. גורמים בעיר האבות טענו בשיחה עם ynet כי האזרח הפלסטיני שככל הנראה מכר למתנחלים את הבית, נעצר לחקירה במשטרה הפלסטינית. עם כניסתם לבית הגיעו למקום כוחות גדולים של מערכת הביטחון, שמנעו מגורמים שאינם הדיירים המיועדים של הבית מלהיכנס אליו. צה”ל הכריז על האזור כשטח צבאי סגור, וגורמים בצבא אמרו כי הכניסה לבית היא פרובוקציה מסוכנת ואף הגדירו את הפעולה כחסרת אחריות.

 

 

 

בצו הצבאי נטען עוד כי „בחברון נשמר סטטוס קוו עדין בין האוכלוסייה הישראלית לפלסטינית כדי למנוע חיכוך בין האוכלוסיות שעלול להביא לפגיעה בנפש”. המתנחלים שנכנסו אל הבית דוחים את הטענות האלה, ואומרים כי המינהל האזרחי כלל לא בדק את חוקיות הרכישה של המבנה. לטענת דרי הבית, פקידים בכירים במינהל האזרחי אמרו להם כי מסמכי הרכישה חוקיים.

 

בהמשך נמסר למתנחלים צו פינוי, שמורה להם כי עליהם להתפנות מהמקום כיוון ששהייתם בו נעשית שלא באישור המינהל, והיא אף מפריעה לסדר הציבורי.