סוריה: הסנקציות &…

Damascus condemns sanctions targeting President Bashar Assad, says they will not affect regime’s future decisions

.


סוריה: הסנקציות האמריקניות משרתות את ישראל
דמשק שוב מנסה לערב את ישראל ומאשימה כי הסנקציות האישיות שהטילה וושינגטון על אסד הן חלק מיוזמותיה למען אינטרסים ישראליים. „לא ישפיעו על החלטותינו העצמאיות”

ממשלת סוריה מגנה את הסנקציות שהטילה ארה”ב על הנשיא בשאר אסד. הטלוויזיה הממלכתית בסוריה הודיעה היום (יום ה’) כי העיצומים החדשים הם חלק מהיוזמות האזוריות של וושינגטון ש”משרתות אינטרסים ישראליים”. ארה”ב הכריזה אתמול כי תנקוט בסנקציות אישיות נגד אסד ושישה מעוזריו הבכירים בעקבות הדיכוי הקטלני של ההפגנות הדמוקרטיות במדינה, שגבה את חייהם של למעלה מ-850 בני אדם.

 

על פי הודעת השלטון הסורי, לסנקציות לא תהיה השפעה על החלטותיו העתידיות של המשטר.

צפו
 
פליטים בלבנון: „אלוהים ינקום באסד” / AP
 
כשברקע ניסיונות נוספים להחריף את המחאה בסוריה, ממשיכים אזרחים שנמלטו ללבנון השכנה לספר על הזוועות בתל-כלח. הם תיארו הוצאות להורג וגופות ברחובות. „אנשי אסד רוצים להיות אדונים ובשאר אסד רוצה להיות אלוהים”
לכתבה המלאה

„הסנקציות לא השפיעו ולא ישפיעו על ההחלטות העצמאיות של סוריה במאבקה נגד הניסיונות החוזרים ונשנים של ארה”ב לכפות את ההגמוניה שלה”, ציטטה הטלוויזיה מפי מקורות בממשל הסורי.

 

לראשונה החליטה אתמול וושינגטון להטיל סנקציות אישיות על אסד. כמו כן, הוטלו גם סנקציות אישיות על שישה בכירים נוספים במשטר הסורי: סגנו של אסד פארוק א-שרע, ראש הממשלה עדאל ספר, שר הפנים מוחמד א-שער, שר ההגנה עלי חביב, ראש המודיעין הצבאי הסורי עבדול פתח קודסיה ומנהל הביטחון הפוליטי מוחמד דיב זייתון.

 

תת שר האוצר האמריקני, דיוויד כהן, האחראי על המלחמה בכספי טרור, אמר כי „הפעולות של הממשל הן מסר חד משמעי לנשיא אסד ולהנהגת המשטר הסורי,

שהם יישאו באחריות לאלימות והדיכוי המתמשכים”. לדבריו, „הנשיא אסד ומשטרו חייבים להפסיק מיד את האלימות, להיענות לקריאה של הציבור הסורי לייצוג בממשלה ולהיכנס לתהליך של רפורמות פוליטיות”.

 

 

ואילו הנשיא הסורי הטיל את האחריות לדיכוי על כוחות הביטחון. העיתון הסורי „אל-ווטן” דיווח אתמול כי בשיחה עם אנשי הממשל המקומי בדמשק טען אסד כי הכוחות, שסרים למרותו, שגו בטיפולם בהפגנות. אסד לא התייחס כלל להחלטות שקיבלו הוא או מקורביו ואמר כי המשטרה, שהיתה אמורה להתמודד עם ההתפרעויות ברחבי המדינה, לא היתה ערוכה ומאומנת לכך. לדבריו, בשל עובדה זו יעברו השוטרים אימון מחדש.

 

Syria: US sanctions serve Israeli interests
Damascus condemns sanctions targeting President Bashar Assad, says they will not affect regime’s future decisions