קדאפי: „מוכנים למ&#…


שליט לוב מקשיח עורף ולא מוכן לוותר: בנאום שנשא הבוקר מטריפולי, כינה קדאפי את המבצע הצבאי של כוחות הקואליציה „אקט של טרור”, אך הבטיח: נשחרר את אדמתנו, אתם תובסו. לאזרחים קרא קדאפי: „הרימו את הנשק והגנו על המדינה”. דיווחים: כוחות קדאפי הרגו 90 מורדים בבנגאזי

סוכנויות הידיעות | עמית ולדמן | חדשות 2 | פורסם 20/03/11 11:34  | עודכן 20/03/11 13:18 ” + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + „”)); }” name=”fplvideoforarticlef11e0971492de210VgnVCM100000290c10acRCRDnullobj”>  

תוקף מהמסתור: בפעם השנייה מאז החלה מתקפת כוחות הקואליציה על לוב אתמול, נאם היום מועמר קדאפי לאומה – והוא לא מתכוון לוותר בקלות. „אנחנו מוכנים למלחמה ארוכה. לא נעזוב את המדינה, אנחנו נשחרר אותה”, הבטיח קדאפי בנאום תוקפני ממקום משכנו בטריפולי.

במהלך הנאום, ששודר היום בטלוויזיה הלובית והועבר בשידור חי בכלי תקשורת רבים ברחבי העולם, תקף קדאפי: „אני קורא לכל האזרחים להרים את נשקם ולהגן על המדינה. כוחותינו על הקרקע ינצחו את בעלות הברית, אנחנו נרסק את כוחות המערב שתוקפים אותנו. הפעולה נגדנו היא פעולת טרור, פעולה היטלראית”.

 

התקיפה בלוב, הלילה (צילום: רויטרס) התקיפה בלוב, הלילה צילום׃  רויטרס „הפסדתם באפגניסטן, הפסדתם בעירק, הפסדתם לכל אורך ההיסטוריה – ותפסידו גם כאן”, הבטיח קדאפי. „המלחמה הזו תתפשט לכל העולם, אבל אנחנו ננצח את המערב. התאמנו לכך – ונמשיך להילחם”.

 

במקביל, נמשכה הלילה מתקפת כוחות נאט”ו על טריפולי נמשכה לאורך הלילה וגם הבוקר. רשת הטלוויזיה הלובית מדווחת מפי גורם צבאי בכיר במדינה כי במהלך המתקפה האווירית על „אזורים אזרחיים” בבירה נהרגו 48 בני אדם ו-150 נפצעו. בעקבות המתקפה, ביקשה לוב לכנס דיון חירום במועצת הביטחון של האו”ם, אך עדיין לא דווח מה תהיה מטרתו. 

מקורות רפואיים בבנגאזי מדווחים כי בעקבות תקיפה של כוחותיו של קדאפי על המורדים נהרגו 90 בני אדם.

בראיון שהעניק לרשת NBC, אמר ראש המטות המשולבים של ארצות הברית מייק מאלין כי הפעולה הצבאית של כוחות הקואליציה השיגה „תוצאות משמעותיות ביממה הראשונה של התנהלותה”, אך עם זאת הדגיש כי הפעולה לא נועדה להפיל את משטרו של קדאפי. „הוא יצטרך לעשות את ההחלטות שלו בנוגע לעתידו, אך איני רואה שום סימן שקדאפי מתכוון להשתמש בנשק כימי נגד אזרחי לוב”.

טורקיה מצטרפת לבעלות הברית

 

” + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + „”)); }” name=”fplarticlevideosportlet3dcbc33a2e1de210VgnVCM100000290c10acRCRDnullobj”> טורקיה, שהתנגדה עד כה לפעולה צבאית נגד לוב, הודיעה הבוקר כי תסייע במאמצים הצבאיים לאכוף את החלטת מועצת הביטחון 1973 מליל יום חמישי בנוגע ללוב. ראש הממשלה ארדואן הודיע כי „החלטת מועצת הביטחון מחייבת את כל המדינות”.

 

בכיר בצבא ארה”ב התייחס לראשונה לתוצאות התקיפה, ואמר בראיון לרשת „אל-חורה” האמריקנית המשדרת בשפה הערבית, כי „נזק כבד נגרם למערכות הנ”מ של צבא קדאפי”.

 

„אגרוף המחץ” שהופיע על המרקע בזמן נאומו צילום׃  רויטרס

 

סביב מעוזו של קדאפי בטריפולי, יצרו תומכיו של העריץ „מגן אנושי” של אלפי בני אדם, כדי לשמור עליו מתקיפה של כוחות נאט”ו. כבר עכשיו ברור כי מדובר בתקיפה הבינלאומית הגדולה ביותר במדינה הערבית מאז הפלישה לעירק בשנת 2003.