גלנט לא מוותר: עת&#…

האלוף שקידומו לרמטכ”ל בוטל לא מרים ידיים. גלנט עתר לבג”ץ ודרש צו ביניים להקפאת הליך המינוי, כדי שוועדת טירקל תדון שנית במועמדותו. הוא טען כי הדחתו על-סמך חוות הדעת של היועמ”ש היא „קיצור דרך שאין להתיר”


גלנט לא מוותר: עתר לבג”ץ נגד ביטול מינויו
האלוף שקידומו לרמטכ”ל בוטל לא מרים ידיים. גלנט עתר לבג”ץ ודרש צו ביניים להקפאת הליך המינוי, כדי שוועדת טירקל תדון שנית במועמדותו. הוא טען כי הדחתו על-סמך חוות הדעת של היועמ”ש היא „קיצור דרך שאין להתיר”

אביעד גליקמן וחנן גרינברג

יורש לאשכנזי כבר יש, אבל מי שהיה הרמטכ”ל המיועד לא מסכים לוותר. רגע לפני שהממשלה אמורה לאשר כי בני גנץ יהיה מפקדו הבא של צה”ל, עתר הבוקר (יום א’) האלוף יואב גלנט לבג”ץ בדרישה להוציא צו ביניים שיעצור את הליך המינוי עד שוועדת טירקל תדון מחדש במועמדותו, שהוסרה מעל סדר היום בעקבות פרשת הקרקעות.

 

הדרך למינוי – הכותרות האחרונות ב-ynet:

 

 

עורכי דינו של גלנט, שירה דונביץ והפרופ’ מנחם מאוטנר, כתבו בעתירה: „לא בלב קל מגיש העותר עתירה זו. הוא משרת בצה”ל זה 34 שנים. לפי הפרסומים בכלי התקשורת בסוף השבוע, בדעת הממשלה לדון ולהחליט על ביטול מינויו של העותר לתפקיד הרמטכ”ל כבר בישיבת הממשלה היום. הסמכות לביטול מינוי, כמו הסמכות לאשר מינוי, בכל הנוגע לטוהר המידות – מסורה לוועדת טירקל בלבד. גלנט מדגיש בעתירתו כי בקשתו היא שעניינו יובא לפני ועדת טירקל, מבלי לפגוע בהצגתו של כל מועמד אחר לתפקיד”.

 

  • לקריאת נוסח העתירה המלא (בפורמט pdf) – לחצו כאן
גלנט נגד מבקר המדינה:
 
„עבר על החוק” / אביעד גליקמן
 
בתשובה לעתירה שגרמה לפסילת מינויו, שיחרר המועמד המודח לתפקיד הרמטכ”ל את הניצרה וירה לכל עבר. הוא האשים כי מבקר המדינה ערך בחשאי „בירור המנוגד לחוק”
לכתבה המלאה

 

באמצעות עיכוב אישור מינויו של גנץ לתפקיד, טען גלנט כי „למען ביטחון ישראל, לנוכח המצב הגיאו-פוליטי והצורך המובן לכל כי ייכנס רמטכ”ל חדש לתפקיד במועד, תוכל ועדת טירקל לבחון, בו-זמנית ובתוך ימים ספורים, הן את ההמלצה לגביו, והן את עניינו של המועמד או המועמדים האחרים. באופן זה, תתאפשר כניסה של הרמטכ”ל החדש לתפקידו במועד שנקבע בהחלטת הממשלה”.

 

באי כוחו של גלנט נימקו גם כי בחינה מחודשת של מועמדותו בוועדת טירקל „תאפשר הליך הוגן, יעיל ומהיר, שיאפשר למדינה לקבל את ההחלטות על סמך תמונה שלמה ובהתאם לדין”. באשר לגלנט עצמו, הם הסבירו כי „בכך תשמר בקפידה הראויה זכות היסוד של העותר לשם טוב, שכן בכך יינתן לו יומו בפני הגוף המוסמך לדון בעניין. זאת, במיוחד לאור זאת שהנכס החשוב ביותר שרוכש מפקד במהלך עשרות שנות שירות בצה”ל הוא שמו הטוב”.

 

על חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, עו”ד יהודה וינשטיין, שסתמה את הגולל מעל האפשרות שגלנט אכן ישמש רמטכ”ל, נכתב בעתירה כי הנתונים שבה „מובילים לספק ערכי ולקשיים משפטיים הנוגעים לסבירות מינויו של העותר. ואולם מבחינת הניתוח המשפטי, אין בכך כדי להתיר את „קיצור הדרך” ולאפשר ביטול של החלטת הממשלה מטעמים הנוגעים לטוהר המידות, בלא היוועצות בוועדה”.

 

השופט שדן בתיק, אליקים רובינשטיין, הורה לנציגי המדינה למסור את תשובתם לעתירה עוד הבוקר, לפני ישיבת הממשלה שתתכנס ב-10:00.

 

רק שלשום דחה רובינשטיין עתירה לבג”ץ שהגיש עו”ד אורי ברימר, בדרישה להוציא צו ביניים שיאסור על נתניהו וברק לדון במינוי מחליף לגלנט. הוא דחה את בקשתו, וקבע כי גלנט עצמו יכול היה להתייצב בבית המשפט ולדון בטענותיו.

 

  

בעתירה שהגיש עו”ד ברימר, הוא דרש להעביר לידי חברי ועדת טירקל למינויים בכירים את כל הממצאים והנתונים אודות חלקו של גלנט בפרשה, אלו שטרם התקבלו שם כשהוחלט לאשר את מינויו לרמטכ”ל. ברימר גרס כי במידה שלנוכח המידע המלא תחליט הוועדה לאשר פעם נוספת את מועמדותו, לא ניתן יהיה שלא לאפשר לגלנט למלא את התפקיד.