נתניהו בברכה לח&…


 

„לרגל השנה החדשה אני מבקש לאחל לכל בית ישראל שנה טובה ומוצלחת – לכם ולבני משפחותיכם”, פתח נתניהו את דבריו. „אני מקווה ומאמין שזו תהיה שנה של התחלות חדשות. השנה צלחנו את המשבר הכלכלי העולמי טוב יותר מרוב מדינות העולם. האבטלה ירדה לאחוז הנמוך ביותר זה שנים רבות.

 

„קידמנו רפורמות חשובות בין השאר על מנת להוזיל את מחירי הדירות וכן לפרוש רשת כבישים ורכבות רשת מהירה לגליל ולנגב. צאו לגליל, צאו לנגב ותראו את המהפכה בעיצומה. אבל אני מבקש להבהיר המשבר הכלכלי העולמי עדיין לא מאחורינו ולכן אנחנו נמשיך לפעול בשילוב של נחישות זהירות ואחריות. וגם בדרכים נוספות כדי לקדם את הכלכלה שלנו גם בשנה הקרובה”.

 

„יהודי התפוצות מאמינים בישראל”

לדברי ראש הממשלה, „בשנה הזאת, לאחר מאמצים רבים, הנענו את השיחות הישירות עם הפלסטינים. זהו צעד חשוב בנסיון לקדם הסכם מסגרת של שלום בינינו לבינם. אני אומר שזה ניסיון, כי אין שום ביטחון בהצלחה. ואכן, יש הרבה מכשולים, יש הרבה ספקנים והרבה סיבות לספקנות אבל יש צורך לנסות להגיע לשלום. אנחנו מנסים בתום לב, אבל לא בתמימות. אנחנו עומדים על כך שכל הסדר בינינו לבין הפלסטינים יושתת על שני יסודות הביטחון וההכרה במדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי”.

 

„ביטחון”, המשיך נתניהו, „משום ששום שלום לא יחזיק מעמד ללא אורגנים חזקים של סידורי ביטחון

ממשיים בשטח. בשטח ולא על הנייר, לא איזה התחייבות בינלאומית עמומה, אלא סידורי ביטחון ישראלים ממשיים בשטח”.

 

נתניהו ציין כי ישראל נדרשת להכיר במדינה פלסטינית, „וראוי וטבעי שנדרוש מהצד השני להכיר במדינה היהודית ומדינתו של עם ישראל. ההבנה העמוקה והאמונה בזכותנו לחיות כאן בארץ הזאת ארץ מולדתנו ארץ אבותינו, ההבנה הזאת היא חיונית להתמודדות עם אתגרי השנה הבאה, עם אתגרי העשור הבא ואתגרי העתיד בכלל”.

 

ראש הממשלה הזכיר את הגידול במספר העולים לישראל. לדבריו, הדבר מעיד על כך ש”יהודי התפוצות מאמינים במדינת ישראל, מאמינים בעתידה ורוצים לגדל כאן את ילדיהם”.