נסיונות פשרה של &…

 
 

 

 


Ortodox zsidók integráció helyett a börtönt választják Immánuelben több tucat ortodox zsidó lakosa inkább börtönbe
vonul, semhogy eleget tegyen az izraeli legfelsőbb bíróság
döntésének, amely kötelezte őket szefárd zsidó lányok beengedésére a
helyi iskolába.  Az ortodoxok egy éve nem hajlandók befogadni az általuk fenntartott
iskolába szefárd (észak-afrikai és ázsiai eredetű), illetve nem
ortodox tanulókat. A rasszizmussal vádolt mintegy nyolcvan szülőt
hétfőn két heti elzárásra ítélte a legfelsőbb bíróság, amennyiben
nem adják fel szegregációs magatartásukat.
 Simon Peresz államfő csütörtökön találkozik az oktatási
miniszterhelyettessel a kérdés megvitatása végett.

נסיונות פשרה של הרגע האחרון: התלמידות האשכנזיות ילמדו במוסד נפרד

  עודכן 20:19 16/06/2010 חדשות nana10

במקביל להכנות בציבור החרדי ובמשטרה לקראת ההפגנות מחר נעשים ניסיונות למנוע את מעצר ההורים האשכנזים מעמנואל. בין הצעות הפשרה: העותרים יבקשו שלא לעצור את ההורים ויסכימו שמשנת הלימודים הבאה התלמידות האשכנזיות יוכלו ללמוד במוסד נפרד עפ”י תקנון החינוך העצמאי. הפשרה שהציע דרעי: „קייטנת גיבוש” לכל התלמידות

 

 

(2:47 דק’)

 

מחסני חשמל    פרסום 

ניסיונות פשרה של הרגע האחרון בפרשת ההפרדה בבית הספר בעמנואל: העותר שיזם את מחאת הספרדים, יואב ללום, פנה היום (רביעי) לאריה דרעי וביקש ממנו שינסה להוביל את הפשרה בה למעשה העותרים יפנו בעצמם לבית המשפט בבקשה שלא לשלוח את ההורים למאסר.

 

על פי הצעת הפשרה, ישובו בנות המגמה החסידית ללמוד בכיתות הרגילות בבית הספר בית יעקב בעמנואל ובמקביל יוכלו הגורמים המעוניינים בכך להגיש בקשה לפתיחת „מוסד פטור” בעמנואל, מוסד שלא יקבל כל תקציב או תמיכה מהמדינה.

 

כתב חדשות 10, אבישי בן חיים, מסביר כי מדובר בהצהרה של העותרים והסכמה שבשנה הבאה הבנות החסידיות שאינן מעוניינות לללמוד עם הבנות הספרדיות תלמדנה במוסד משלהן. הנושא עדיין נדון מאחורי הקלעים ויש גורמים בציבור החרדי שעדיין מאמינים שההורים לא יישלחו מחר לכלא.

 

פשרת דרעי: „קייטנת גיבוש” לתלמידות האשכנזיות והספרדיות

יו”ר ש”ס לשעבר, אריה דרעי, שמוביל בעצמו כמה פשרות בסוגייה, אמר כי בכל מקרה לא ניתן יהיה ללמוד בעמנואל בשבועיים הבאים – „הבנות לא למדו כל השנה ביחד – איך ילמדו פתאום בכיתה אחת, זה סתם יצור מתחים”.

 

לדבריו של דרעי, צריך להקדים ולהתחיל את החופש הגדול, להתחיל את הלימודים בעמנואל בשנה הבאה שבועיים קודם ולהקים קייטנה של גיבוש מטעם המועצה המקומית של עמנואל שבה ילמדו ביחד כל בנות עמנואל. „אפשר למצוא פתרון רק צריך למצוא אנשים שיש להם סמכות לקבל החלטה”.