נבחרי ציבור מהו&…


נבחרי ציבור מהונגריה בביקור בקרית מוצקין: „אנו רואים בשבירת המצור הימי של ישראל כפרובוקציה – לישראל יש הזכות להגן על עצמה”. על העצומה חתמו גם יותר מ-500 אזרחים הונגריים. ראש העיר, חיים צורי להונגרים: „

 

סגן ראש עיריית נירט’האזה, השביעית בגודלה בהונגריה, מבקר עם משלחת בכירים ונבחרי ציבור הונגריים בקרית מוצקין. בפגישה עם ראש העיר, חיים צורי, הבהיר לאזלו נאג’י: „אנו רואים בשבירת המצור הימי של ישראל כפרובוקציה – לישראל יש את הזכות להגן על עצמה”. נאג’י הציג בפני ראש העיר עצומה עליה חתמו מאות אזרחים הונגריים המצדדים בפעילות ישראל כנגד המשט והטרור בעזה

 

משלחת של נבחרי ציבור מהונגריה הכוללת את סגן ראש עיריית נירט’האזה – העיר השביעית בגודלה בהונגריה, חברי מועצה ואחרים, מבקרת בקרית מוצקין במסגרת ברית ערים תאומות.

 

במהלך פגישה שערכו חברי המשלחת בלשכתו של ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, ביקש סגן ראש העיר ההונגרי לשאת דברים. לאזלו נאג’י הציג בפני ראש העיר עצומה עליה חתמו יותר מ-500 אזרחים הונגריים, אשר ביקשו להביע תמיכה ברורה במדיניות ישראל כנגד הטרור וכנגד המשט. בין השאר נכתב בעצומה: „אנו תומכים באחינו מקרית מוצקין ובמדינת ישראל. אנו רואים בשבירת המצור הימי של ישראל כפרובוקציה – לישראל יש את הזכות להגן על עצמה”.

 

לאחר שהקריא את הדברים בפני ראש העיר, הוסיף נאג’י: „הפעולה הישראלית כנגד המשט היתה צודקת. היא נעשתה בצורה מכובדת כדי למנוע פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ועל כולנו להבין את החשיבות הזאת”. חברים במשלחת אמרו כי, „הגיע הזמן שהעולם יתאחד כנגד הטרור”.

 

נאג’י סיפר כי בעירו נערכה הפגנת תמיכה בישראל שאורגנה על ידו וע”י חבריו במועצת העיר. נאג’י הוא זה שארגן לפני הבחירות לפרלמנט ההונגרי את ההפגנה הגדולה כנגד גזענות במדינה וכנגד המפלגה הקיצונית.

 

ראש עיריית קרית מוצקין חיבק בחום את לאזו נאג’י והבהיר: „תושבי מדינת ישראל גאים בכם ומודים לכם על ההבנה שמדינת ישראל חייבת להלחם בטרור ולשמור על חיי אזרחיה. אף מדינה לא תרשה שעל ראשיה ייפלו טילים ואזרחיה יהיו חשופים לפעולות טרור קטלניות. חיילי הצבא הישראלי הם דוגמא ומופת לכל חייל בעולם ואנו מחזקים את ידיהם”.

 

העצומה נכתבה בהונגרית ובאנגלית ועליה דגלי הונגריה וישראל.

 

העצומה באנגלית:

Joining to the initiation of the Civil Rights Movment „Eljen Nyiregyhaza”, we citizens of Nriregyhaza assure our brother city kiryat motzkin and the state of israel of our support. we consider the breaking of the naval blockade of israel as a provocation’ and we proclaim that israel – as all other acknowledged state – had’ has and will have the right to protect itself’ the lives and the security of its citizens. Shalom Israel