שוטר ירה בעצמו ו&…

תקרית חמורה


שוטר מג”ב שעסק באבטחה היקפית בטקס הפרידה מנשיא צרפת ירה ככל הנראה בעצמו – והאח”מים במקום הובהלו בחסות המאבטחים. לאחר שהתברר כי מדובר בהתאבדות, עלו פרס ואולמרט למטוס להיפרד מסרקוזי ורעייתו. צוותי מד”א קבעו את מותו של השוטר
רוני סופר ואלי סניור

תקרית חמורה בטקס הפרידה. שוטר מג”ב באחד ממעגלי האבטחה הרחוקים מטקס הפרידה מנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, התאבד אחר הצהריים (יום ג’) במהלך הטקס ובמקום הופעל נוהל חירום מיוחד של כוחות האבטחה. השוטר נפצע באורח אנוש, צוותי מד”א טיפלו בו במקום – אך נאלצו לקבוע את מותו. במשטרה מעריכים כי מדובר בהתאבדות.

האירוע התרחש בשעה שאהוד אולמרט, שמעון פרס וסרקוזי עמדו למרגלות המטוס. ראש הממשלה והנשיא לחצו את ידיהם של סרקוזי ורעייתו קרלה ברוני ואז נשמעה הירייה. מאבטחים מיחידת אבטחת אישים בשב”כ זינקו לעבר אולמרט ופרס והכניסו אותם לכלי-הרכב הממוגנים.

המאבטחים מפנים את סרקוזי, פרס ואולמרט

במקביל, המאבטחים הצרפתים העלו את הנשיא סרקוזי ורעייתו למטוס, שם המתינו עד שהתברר שמדובר בתקרית שאינה קשורה אליהם. כעבור זמן קצר, איפשרו המאבטחים לפרס ולאולמרט לעלות למטוס ולהיפרד מסרקוזי.

אחד מאנשי פמליית פרס אמר ל-ynet: „לא הייתה בהלה, הופעל נוהל שגרתי של מאבטחי ראש הממשלה והנשיא. התקרית מאחורינו ונשיא צרפת בדרכו הביתה”.

לאחר שנשמעה הירייה נערכו סריקות כדי לאתר את היורה. הוא נמצא שרוע, כשלידו איש ביטחון נוסף, ששמר יחד איתו. איש הביטחון שהיה עד לירי מסר עדות לשוטרים.

הנשיא סרקוזי סיים אחר הצהריים ביקור בן שלושה ימים בישראל וברשות הפלסטינית. הוא נפגש בין היתר עם ראש הממשלה, נשיא המדינה, שרים, יו”ר האופוזיציה ונשיא הרשות הפלסטינית. סרקוזי גם נאם בכנסת, נאום שזכה למחיאות כפיים מצד חברי הכנסת. הוא הגיע לארץ יחד עם רעייתו, קרלה ברוני, שרים ואנשי עסקים מצרפת.