מסוק שטס מעל לרצ&…

ברק פועל להביא להסלמה בשטח”


גובר האיום על מסוקי צה”ל שטסים מעל לרצועת עזה: מסוק צה”ל נפגע מקליע שנורה אליו, כנראה מנשק קל, על ידי פעילי חמאס. המסוק וצוותו נחתו בשלום בבסיס סמוך

מסוק צה”ל נפגע (שישי) מירי בזמן שעסק בפעילות מבצעית מעל לרצועת עזה. ככל הנראה, נפגע המסוק מקליע שנורה אליו מנשק קל על ידי פעילי חמאס. המסוק וצוותו נחתו בשלום בבסיס חיל אוויר סמוך.
בתקופה האחרונה, גובר האיום על מסוקי צה”ל שחגים מעל לרצועת עזה. זאת, הן בשל הגובה הנמוך בו טסים המסוקים בזמן פעילותם המבצעית, הן בשל המוטיביציה הגבוהה שקיימת בארגוני הטרור לפגיעה בהם והן בשל החשש מהכנסתו של נשק נ”מ יעיל לרצועה.
בתוך כך, האשימו מקורות בכירים במצרים (שישי) בראיון לעיתון „אל קודס אל ערבי”, היוצא לאור בלונדון, את שר הביטחון, אהוד ברק, בכך שהוא עומד מאחורי הפרת הסכם הפסקת האש עם החמאס.
האשמה זו מגיעה בעקבות פעולת צה”ל בבית לחם, בה נהרגו 4 מבוקשים בכירים, בראשם בכיר הג’יהאד האיסלמי, מוחמד שחאדה.
מצרים רוצה ערבויות
לטענת המקורות המצרים, ברק פועל להביא להסלמה נוספת בשטח, ולכן, תדורש הפעם מצרים ערבויות מהצד האמריקאי לפני שתחדש את המגעים עם הישראלים והפלסטינים לצורך הפסקת האש.
הבכירים המצרים דורשים כי הדרג הצבאי הישראלי לא יתערב בנושאים הפוליטיים וכעסם על ישראל הוא זה שהביא, ככל הנראה, לביטול ביקורו של מפקד המודיעין הכללי המצרי, עומאר סולימן, בשבוע הבא בירושלים.