8 הרוגים בפיגוע בישיבת מרכז הרב בי-ם

מחבל חמוש חדר לישיבה בירושלים והחל לירות לכל עבר


. 8 ישראלים נהרגו באירוע. המחבל נהרג. בני משפחתם של התלמידים התגודדו במקום כדי לברר מה עלה בגורל בניהם

פיגוע ירי אירע הערב (חמישי) בישיבת „מרכז הרב” בירושלים. שמונה ישראלים נהרגו לאחר שמחבל חדר לישיבה והחל לירות לכל עבר. התלמידים קיימו באותה שעה את לימודי הערב. שבעה פצועים פונו מהמקום, לבית החולים „נדסה – עין כרם” ובית החולים „שערי צדק”. שלושה מהפצועים במצב קשה.
על פי הדיווחים, המחבל הוא תושב מזרח ירושלים הגר בשכונת ג’בל מוכבאר, בעל תעודת זהות כחולה. בשכונה המזרח ירושלמית מדווחים כי הגיעו למקום ניידות רבות. בתוך כך, מדווח שכוחות של צה”ל מכתרים בית של בכיר בג’יהאד האיסלאמי, מוחמד שחאדה, בבית לחם.
הפלסטינים טוענים שצה”ל סגר את כל המעברים המחברים בין ירושלים לערים הפלסטיניות.
„קצין צה”ל חיסל את המחבל”
מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב אהרון פרנקו, סיפר: „בשעה 20:30 הגיע מפגע, אנחנו יודעים לומר בוודאות שמדובר באדם בודד שהגיע עם קופסא בידו, ושלף מתוכה נשק ארוך והתחיל במסע של הרג בתוך ספריית הישיבה”. לדבריו, מי שחיסל את המחבל הוא קצין צה”ל המשרת בצנחנים שלמד בישיבה וגר בסמוך לה.
„לא הייתה שום התרעה נקודתית על הפיגוע”, ציין פרנקו, „ידענו על התרעות כלליות”.
מפכ”ל המשטרה , רנ”צ דודי כהן, אמר כי מדובר באירוע חמור וקשה: „בשלב זה כפי שידוע לנו יחד עם שיתוף פעולה של שב”כ ולאחר הערכת מצב שאין מחבל נוסף בירושלים. יש היערכות לקראת מחר בבוקר”.
כוננות גבוהה בירושלים
קציני המשטרה ציינו שמחוז ירושלים מתוגבר על ידי שוטרים מכל הארץ. הכוחות פרוסים בתוך העיר ובעיר העתיקה.
בני המשפחה של תלמידי הישיבה התגודדו מסביב לישיבה במטרה לברר מה עלה בגורל יקיריהם.
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, קיבל את הידיעה במהלך הערכת מצב בטחונית בקריה בתל אביב. על פי הדיווחים, הייתה התרעה לא נקודתית של השב”כ כי ארגון החמאס ינסה להוציא לפועל פיגוע איכותי. זאת לאחר פעילות צה”ל ברצועת עזה.
יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הוציא הודעת גינוי לפיגוע.