עזמי בשארה: כללי &#…

בראיון ראשון בקולו, לתחנת הרדיו „א-שמס” אומר יו”ר בל”ד כי הגיע הזמן להשיב לפרטים הרבים שפורסמו השבוע. בשארה לא נוקב במועד לחזרתו לארץ, אך אומר כי הוא שוקל זאת מחדש לאור „כללי משחק חדשים” בעניינו


מדבר, עדיין מרחוק. יו”ר בל”ד, חבר הכנסת עזמי באשרה אומר כי התקשורת „האכילה” את הציבור בפרטים רבים אודותיו ולכן – הגיע הזמן להגיב לכך. בראיון ל”רדיו א-שמס” הוא אומר כי הוא „מתגאה בהאשמות האלה”, מפני שהוא יוכל להרוויח מהן תמיכה ערבית נרחבת. „כאשר הן יתפרסמו אוכל לתת עליהן את התשובות”, אומר בשארה.

כאשר נשאל לפשר שהייתו הארוכה בחו”ל, השיב בשארה כי „איש לא שאל אותי דבר כשיצאתי לפרשן את הליגה הערבית. אמרתי שאני הולך לחופשת הפסחא בעמאן ואז החל כל המסע הזה”. בשארה אומר כי התייעץ עם אנשיו ומשפחתו והחליט להגיב תחילה לתקשורת הערבית בארץ, „כי זה הציבור שלי”.

השיבה הביתה
משפחתו של בשארה חזרה לישראל / רועי נחמיאס
בני משפחתו של יו”ר בל”ד חזרו לישראל. בשארה עצמו שוהה באירופה ועדיין לא ברור אם שובה של אשתו ובניו מרמז שגם הוא עתיד לשוב בקרוב.
לכתבה המלאה

ח”כ בשארה סיפר למראיין כי הוא שוקל את חזרתו לישראל. לדבריו – „עתה ישנם כללי משחק חדשים ושונים לחלוטין. כשתשמע את ההאשמות תבין שמדובר בחוקי משחק חדשים”. בשארה הסביר כי הוא מעדיף שלא להילחץ בנושא זה, כדי לקבל את ההחלטות.

כשנשאל על הדיווחים לפיהם ביקש מקלט מדיני בחו”ל (לפי מקצת הדיווחים השבוע בקטאר – ר.נ.) הוא אמר: „אלה דברים חסרי בסיס. אני ח”כ שעדיין לא הוסרה ממנו החסינות ויש לי הזכות לנסוע. החלטתי לנצל את פגרת הכנסת וחופשת החג”.

בשארה לא חושש מכך שיואשם כאילו הוא מנצל את חסינותו כחבר כנסת ומסביר: „אם אתפטר – יגידו שאני מתפטר כי אני לא רוצה להתמודד. אם לא אתפטר – יגידו שאני נאחז בחסינות. אי אפשר לרצות את כולם, גם אם כוונותיהם תמימות”.

בהמשך הראיון מדגיש בשארה כי „עלינו לזכור שאנחנו בעלי הארץ הזאת המקוריים. הם רוצים שננהג כאילו אנחנו אורחים בארצנו, ונוכיח להם כל הזמן שאנחנו ‘בסדר’. אנחנו לא ‘בסדר’. אנחנו הערבים הפלסטינים, בני הארץ הזאת, ונפעל כפי שנמצא לנכון עם זכותם של העמים להתנגד לכיבוש ולתוקפנות”.

בראיונות שהעניק לעיתוני סוף השבוע הערבים היוצאים בישראל, אמר חבר הכנסת כי הוא מופתע מ”מסע ההסתה חסר התקדים והבלתי מובן” נגדו. בשארה יוצא נגד כלי התקשורת בישראל ומי שהוא מכנה „שכירי החרב הערביים אשר משרתים את הממסד השולט” שדיברו בגנותו.

בראיון אחר לעיתון „חדיס א-נאס” שיוצא בנצרת, אמר ח”כ בשארה כי עוד לפני נסיעתו שקל להתפטר מהכנסת ואילו עתה, לאור הרדיפה המתנהלת נגדו, הוא שוקל זאת ביתר רצינות. „איני יכול להיות חבר כנסת כשאני נרדף פוליטית”, אמר בשארה. הוא הדגיש כי הצליח להשריש בישראל תרבות פוליטית חדשה אשר אינה תלויה בציונות והביע אמונו כי יצליח במאבקו הנוכחי.

חברי סיעתו של בשארה, בל”ד, איימו לפנות לערכאות משפטיות כדי להסיר את צו איסור הפירסום על הפרשה, שבעקבותיה נטען כביכול כי בשארה העדיף שלא לשוב לישראל.