וילנאי: פרץ מפר ה&#…

ביקורת חריפה של בכירים בעבודה בעקבות פעולותיו של פרץ לכינון קואליציה עם הימין והחרדים. בכיר במפלגה: „הוא חי בתחושה של נפוליאון, כאילו הוא עוד מעט ראש ממשלה”, אומר בכיר במפלגה


בכירים בעבודה מותחים ביקורת (3.4.06) על הניסיונות לגבש קואליציית ימין בראשות עמיר פרץ. „הוא חי בתחושה של נפוליאון, כאילו הוא עוד מעט ראש ממשלה. הרעיון לבנות קואליציה ימנית היה צעד טיפשי”, אומרים הבוקר בכירים במפלגה.
חבר הכנסת מתן וילנאי הודיע ש”לא ייתן את ידו לממשלת ימין”. לדבריו, „פרץ הבטחתו לבוחרים, בכך שהוא מנהל מגעים עם הימין והחרדים. אני שמח שבכוונתו לרדת מהשטות הזאת”. בכיר אחר הגדיר את פעולותיו של פרץ כ”משחק לשיפור עמדות” והוסיף כי „אפילו בעבודה לא מאמינים שהמהלך אפשרי”.
בכירים אחרים במפלגה האשימו את היושב ראש פרץ ומזכ”ל המפלגה איתן כבל בנקיטת צעדים טיפשיים וחסרי סיכוי „לא ניתן להקים קואליציה עם מפלגות הימין. זו טעות לחשוב כך”.
פרץ: לא אנהל מו”מ על תמיכה בי
אמש הבהיר יושב ראש העבודה כי אין בכוונתו לנהל משא ומתן עם מפלגות, בתמורה לתמיכתן במועמדותו לראשות הממשלה. פרץ כינס את בכירי העבודה בלשכתו, שם הבהיר להם כי לא יכנס כעת למשא ומתן אמיתי מול מפלגות הימין. „אל תנקטו אתם במעשים של ממש, אל תיזמו, אל תכלאו למשא ומתן”, הוא אמר להם שם, כדי לא להיתפס כמי שרץ אל הימין בתמורה לכסא. הבוקר מעריכים בעבודה כי בכך קטנו מאוד הסיכויים שפרץ יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה.
עמדה פסיבית זו שונה בתכלית מהקו התקיף שהציג רק אתמול מזכ”ל המפלגה, איתן כבל: „הציבור לא אמר את דברו באופן הברור ביותר, ולא קבע באופן חד משמעי מיהי המפלגה הגדולה ביותר. מתברר שקיימת יותר מאופציה אחת להרכיב את הממשלה הבאה”.
בד בבד, נשמעת הבוקר אכזבה מירידת כוחה של המפלגה ל-19 מנדטים, בעקבות ספירה מחודשת של מספר קלפיות, אשר הביאה מנדט נוסף לסיעה הערבית, רע”מ-תע”ל. החשש כי הירידה בכוחה של המפלגה, עלול לפגוע בכושר המיקוח בשיחות הקואליציוניות.